Monday, September 24, 2007

Dag 2

Op zondag zijn we met de Starferry naar Central gegaan en vandaar met de taxi naar Stanley Market. Gemak dient de mens, hihi...

De trip er naar toe was op zich al een uitje. Een berg weggetje die langs stranden gaat. Hele mooie huizen en appartementen complexen, de natuur is zo anders. Simone vond het prachtig.

Het was ook een heerlijke dag. Lekker rond geneusd, elk winkeltje uitvoerig bekeken, heerlijk geluncht en later kwamen Chiel, Harm en Ben ook nog naar Stanley. Zij waren eerst naar de Peak gegaan. (Dat zijn wij donderdag van plan.)

Het was voor Simone een oase van rust zo'n druk bezochte markt. Het geluid is veel minder dan in de stad, minder mensen en er komt niet uit elke winkel muziek die veel te hard staat.

We kwamen nog een lion dance tegen, een chinese drumband en een fanfare. En de wandeling langs het water was heerlijk!

Toen we 's ochtends naar het weersbericht keken bleek T1 te zijn afgeroepen. D.w.z. dat een typhoon zich op 800 km van Hong Kong bevindt. Nou voor ons maakt dat niets uit. Het was alleen zo nu dan even winderig en dan zakte het weer af. Maar verder hebben we er niets van gemerkt. Dus das mooi! (heel anders dan vandaag. we hebben heel wat regen gehad, maar geen wind!)

Eenmaal thuis aangekomen, hebben we nog even helemaal niets gedaan. Beetje gehangen op de bank en Simone dommelde wat weg op de bank. Daarna zijn we met Harm en Ben nog naar de nightmarket gegaan. Er moest nog wat van het lijstje van de heren gekocht worden en iedereen is ook goed geslaagd. Harm wilde een ring kopen voor zijn vrouw Yvon en we hebben mooie ringen gezien. Toen hij een keuze had gemaakt, kreeg ik ook een ring met een maansteen! Hardstikke mooi. Yvon wilde mij ook een cadeautje geven. Is dat lief of wat! Hardstikke bedankt Yvon!
Helaas liepen we wel in de stromende regen...maar goed, je kan niet alles hebben...

Rond een uurtje of negen hadden we allemaal toch wel trek in avondeten en we hebben heerlijk italiaans gegeten op Knutsfort Terrace. Weer teveel maar het was ook erg lekker. En daarna zijn we naar huis gegaan. De heren moesten vroeg op om naar China te gaan. En eigenlijk kwam ons dat wel goed uit. Eindelijk eens op een normale tijd naar bed....