Wednesday, October 22, 2008

Comments

Altijd leuk als jullie weer reageren op mijn blog! Echt waar! Net zo als jullie steeds kijken of er een nieuw verhaal op staat, zo kijk ik of iemand een berichtje heeft achter gelaten.

Zo zag ik ook een comment van Jan. Of ik geen zin had om als evenementen-lid van de Nederlandse Vereniging in HK aan de slag wilde. Hij had een oproep gezien op de website van de Nederlandse Vereniging in Hong Kong.

Ik heb gelijk gekeken want op zich spreekt me dat wel aan. Houd me van de straat, hihi, beter gezegd uit de shopping malls!

Maar...er is iets wat me tegen houdt om lid te worden van deze vereniging. We zijn een paar keer naar een evenement geweest die zij hadden georganiseerd. Maar ik krijg kriebels van zo'n vereniging! Ik ben maar een simpel mens die uit Druten komt, zonder baan, niet gestudeerd maar alle ervaringen die ik heb, heb ik alleen en zonder hulp opgedaan. Ik zou me daar niet op mijn plaats voelen.

Begrijp me niet verkeerd, het is een goed ding dat zo'n vereniging bestaat. En er zullen vast en zeker mensen zijn die heel blij zijn met dit Nederlandse tintje in Hong Kong, maar het is niets voor mij. Ik krijg trouwens kippenvel en kriebels van elke vereniging of club van gelijkgestemden van wat dan ook...Ik pas daar niet tussen...

Het gemiddeld lid hier in HK, heeft gestudeerd en is werkzaam bij een financiele instelling. Een hoop blabla en koude kak, brrrr.....

Zo heb ik me vreselijk geergerd toen wij naar een voorstelling gingen van Jan Jaap vd Wal. Het zijn echt niet alleen de Chinesen die ongemanierd zijn! Maar als je een grote mond hebt, luidruchtig bent, "Willem-Diederick" of "Anne-Willemijn" heet en een das draagt van de ABN/AMRO of zoiets, denkt men gauw dat ze zich van alles kunnen permiteren. Wij zijn die avond ook eerder vertrokken en hebben de voorstelling niet uit gezeten...

De meesten wonen op HK Island in de midlevels. Lekker tussen de Expats. Want op Kowloon ga je niet wonen. Daar wordt Kowloon "The Dark Side" genoemd. Tsss.....

Toen wij hier in China en later in HK aankwamen, was niet mijn eerste gedachte om eens "Hollanders" op te zoeken. We kwamen ze per ongeluk tegen! In de lift! En als het klikt dan klikt het. En klikt het niet dan is er geen man overboord! Live and let live...

Het groepje Nederlanders waar wij mee omgaan zijn lekkere nuchtere types! Geen blabla. Down to earth en door hard werken zijn ze gekomen waar ze nu zijn. Niemand heeft hulp gehad van een enorme organisatie die alles voor je regelt. Als je iets wil, dan zal je zelf de handen uit de mouwen moeten steken! En daar ben ik trots op! Jos, Jesse, Bram en Chiel zijn stuk voor stuk "selfmade succesful people"! Als iemand blabla mag hebben, dan zijn zij het wel!

Dus Jan, bedankt voor de tip maar ik sla het even over... Mocht er trouwens iemand zijn die een rondleiding in HK wil hebben, jullie kunnen me altijd bereiken!

4 comments:

simone said...

Nou kan ik me jou ook niet voor stellen in een mantelpakje met pumps en een glas witte wijn in handen!!! Want dat is toch wel het gemiddelde ABN_AMRO typje. En waarschijnlijk erelid van zo'n vereniging. Nee hoor doe maar gewoon dan zijn we al gek genoeg en voor de hardwerkende "selfmade men"om in stijl te blijven "chapeau kerels".
Dikke kus
Simone (ook maar een heel eenvoudige mens)

Anonymous said...

Ik weet wel, dat dit nu precies de reden was dat Pa en Ma niet in een militaire wijk in suriname wilde wonen. Alles goed verder?gr Andree

Arlene said...

En zo is dat,hangend aan de bar,nippend van je sherry je met veel bla bla vooral laten zien en horen....Niks voor jou en ook niet voor Jesse,Bram,Jos en Chiel.
Gewoon jezelf blijven en vooral niet mee doen met dat soort expats!!

Anonymous said...

zo met zo'n compliement kan ik weer lekker slapen na een werkdag van 16 uur....morgen maar eens een ouderwets vrijdagavond biertje aan de echte "light side", ben wel eens toe aan een beetje muziek bij sticky fingers!

groetjes
Jos

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails