Saturday, October 04, 2008

Dagje Druten

Allereerst...het gesnotter en gehoest is nog steeds niet over. Nog sterker hier in huis zijn we nu allemaal verkouden! Linn is al verkouden sinds ze terug is van vakantie.

Gisteren belde ze op met de dokter. Ze wilde na een maand toch even langs gaan om misschien wat sterkere medicijnen te kunnen krijgen maar de vrouw van de dokter vond het niet nodig! Gewoon rust nemen, kalm aan doen, paracetamol slikken en als het volgende week nog steeds niet over is, dan mag ze langs komen!

Ik blijf me verbazen hoe het toch mogelijk is dat de vrouw van de dokter (!) door de telefoon (!) een diagnose kan stellen!! Zo'n receptionistenbaan is misschien iets voor de toekomstige artsen van NL! Je hoeft geen medicijnen te studeren, je gaat gewoon ergens achter de telefoon zitten en de kennis komt vanzelf naar je toe!! Scheelt heel wat geld op deze manier!!

Verder ben ik naar de kapper geweest. Altijd lekker zo'n verwen-moment. Geverfd, geknipt, gestyled. En het zit helemaal goed. Alleen voor het geld hoef ik niet in NL naar de kapper. Ik kreeg bijna een hartverzakking toen ik hoorde hoeveel zo'n verf en knipbeurt kostte! Maar goed, ik kan er weer helemaal tegen.

Vanmiddag ben ik met Linn naar de markt geweest op het marktplein in Druten. Lekker kneuterig. 4 Kramen groot. We zijn tussen de buien door de Hogestraat door gelopen. Het kruidvat, de hema, de zeeman, de primera en bakker bart! Heel gezellig! En toen waren we het centrum alweer uit gelopen...

Chiel werd vanmorgen opgehaald door Harm om op klantenbezoek te gaan en het hoogtepunt van vandaag was toch wel toen Martijn om 6 uur voor de deur stond met een grote schaal boerenkool met worst en gehaktballen in jus die zijn moeder voor ons gemaakt had! Lief he?

2 comments:

Yvon said...

Je hebt 't getroffen met de markt, Ans;-)) Ik liep erlangs vanmiddag en hij was nog kleiner dan normaal!!
Maria is dus nog immer dezelfde...even afwachten en een paracetamolletje. De trut!! Gewoon blijven bellen hoor!!
Maar de boerenkool maakt wel een hoop goed natuurlijk;-)) Super, zo iemand die verwend met een lekkere Hollandse pot!! Zal zeker weten prima hebben gesmaakt!!
En hoe is 't nu met de auto?? Die van ons is iig zaterdag voor jullie beschikbaar, dus als het nodig is, ff roepen hoor!!

Anonymous said...

we hadden jos vanmorgen nog even aan de skype ook in hong kong regende het alleen de temperatuur is hoger.iedereen was weg en hij voelde zich wel een beetje eenzaam hij ging alex nog even bellen voor een etentje.

groetjes jan en jantina

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails