Saturday, October 11, 2008

Londen



Dat was leuk! En we hadden bovendien prachtig weer in Londen! Gisteravond laat zijn we thuis gekomen, vanmorgen booschappen gedaan en net het eten voor vanavond klaar gemaakt dus daarom nu pas een postje.


Donderdag zijn we naar Schiphol gereden. Een file-loze dag had NL verzonnen dus beter kon niet...dachten we. Ik denk dat heel NL had bedacht om de auto juist NU mee te nemen omdat er geen file's zouden staan. Jammer. Voor creativiteit een 10, voor de uitvoering een vette 1.

Maar goed, we zijn op het vliegtuig gestapt naar Londen. We kwamen aan op nieuwe terminal van Heathrow. Ziet er prachtig uit trouwens. En Gorden Ramsey heeft er zelfs een restaurant geopend!


Helaas deed geen enkele pinautomaat het op Heathrow. Gelukkig had ik nog HK-dollars in mijn portemonnee en kon ik die omwisselen. Ze hebben een heel slim systeem van TravelEx. Je wisselt geld in, ze berekenen geen commissie (zeggen ze) en voor 4 pond extra, kan je je geld weer omwisselen als je terug vliegt zonder kosten voor Euro's of in mijn geval HK dollars. Ik vond dat best duur maar goed. Ze vertellen er alleen niet bij dat er niemand achter de balie zit na 6 uur 's avonds dus dat omwisselen lukt niet en weg zijn je 4 pond. Floepers.

Eerst de trein genomen, toen de taxi naar het hotel. Leuk hotel in een mooie buurt. Ik vond het wel wat weg hebben van Fawlty Towers. Er was geen 1 echte brit werkzaam in het hotel, ze kwamen volgens mij allemaal uit Polen. Dat gaf wel wat leuke misverstanden. "Que?!"....oh ok!

Toen we aankwamen hebben we een flinke wandeling gemaakt de stad in. We hebben weer pekingeend gegeten bij hetzelfde tentje waar we toen met Yvon zijn geweest. Erg leuk, chinatown.

De volgende morgen had Chiel een vergadering iets verderop en daarna hebben we weer gelopen naar de Big Ben. Ik vind Londen echt een prachtige stad. Super duur maar prachtig!

Een originele britse lunch genomen, fish & chips voor Chiel en ik heb een steak & kidney pie genomen. Alles drijft in een enorme plas vette jus en ineens begrijp je waarom de gemiddelde engelse persoon zo'n 20 kilo zwaarder is dan de rest van Europa. Mocht je denken dat je te zwaar bent en af wilt vallen, ga dan eerst een tripje maken naar Engeland! Echt waar, je krijgt daar een enorme opsteker van!



Na de lunch kwamen we weer op Picadillly Circus uit. En op dat moment kwamen er politieauto's aan met een hoop lawaai. Het verkeer werd tegen gehouden en een ambulance helicopter parkeerde midden op de weg! Heel stoer en een heel vreemd gezicht!

's Middags weer richting vliegveld gegaan, noedeltjes gegeten, gehangen op het vliegveld en toen eindelijk het vliegtuig weer in naar Amsterdam.

En vanmorgen boodschapjes gedaan, tiramisu en lasagna gemaakt en vanavond komen Pim en Shumin eten en voetballen kijken. Gezellig!

2 comments:

Yvon said...

Wat leuk dat jullie dat tentje weer hebben gevonden!! Was de Pekingeend nog even lekker daar??
Ziet er weer echt heerlijk uit, Londen, het blijft een zalige stad!

Groetjes, Yvon

Arlene said...

Hoi Ans, nou weer een mooie paar adgen in Londen en nu nog een paar dagen lekker in Druten,wat het weer betreft hebben jullie alle geluk van de wereld!
Helemaal gelijk hoor dat je een tuinman in de arm neemt,als jullie over zijn heb je wel wat anders te doen dan tuinieren.
Bevalt de nieuwe ketel?Bij wordt er binnenkort ook weer een nieuwe geinstalleerd,weer zuiniger dus,alle beetjes helpen al ben ik met al die toestanden van banken en zo heel blij dat ik geen tonnen had om te investeren!Ach elk nadeel heb zijn voordeel toch!
Wanneer gaan jullie weer terug,woensdag?
In elk geval dan goede vlucht en veel dikke knuffels van je zus!

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails