Monday, October 20, 2008

T'is weer maandag.

Chiel is samen met Berry en klanten naar Shenzhen vertrokken en hij komt woensdagavond pas weer terug. Gisteravond was hij min of meer op tijd weer thuis. Rond 12 uur kwam hij binnen stappen nadat hij de klanten en Berry weer naar hun hotel had terug gebracht. Ik ben niet mee geweest. Het was een heus "zakendinner". Nou met liefde ben ik thuis gebleven! Ik heb lekker met het bord op schoot naar de tv gekeken.

Trouwens een hele mooie documentaire gezien op Discovery Channel die ging over het Chinees Nieuwjaar. Ze volgden een gezin, een restaurant, een markt en een grote supermarkt (Wall Mart) in de weken voor Chinees Nieuwjaar. Ook kwam het reizen van 1/5 van de wereldbevolking tijdens Chinees Nieuwjaar aan de beurt.

Ik heb daar al eens eerder over geschreven en ik van mening dat eigenlijk iedereen die zaken doet in China verplicht naar die documentaire moeten kijken. Dan vraag je nooit meer of ze misschien eerder aan het werk kunnen gaan en waarom het 1 maand duurt! Echt waar! Echt niet te vergelijken met een spits of blaadjes-op-het-spoor in NL.

Straks ga ik nog even boodschappen doen en de kamer stofzuigen. En natuurlijk de was doen!
T'is tenslotte maandag!

1 comment:

Anonymous said...

Hey ANs..

Ik hoor het al, je zit alweer helemaal in het Hong Kong leven.. Alweer helemaal aangepast aan het ritme ....Gek eigenlijk hoe snel dat gebeurt..

Hopelijk tot gauw! Ben wel weer toe aan een weekje HOng Kong

Groetjes,
Irma

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails