Saturday, October 25, 2008

Duifjes

Vandaag was het dan eindelijk zover. Ze zouden de airco-units komen schoonmaken.

Vanmorgen om 10 uur stonden er 3 mannen voor de deur. Achter hun stond een enorm arsenaal aan schoonmaak spullen, een enorme industriele stofzuiger, tuinslang, bezems enz.
Ze liepen gelijk door naar onze slaapkamer, er werd plastic over ons bed gelegd, het bedkleedje werd aan de kant geschoven, het raam ging open en vervolgens klommen ze allemaal het raam uit!
Dat blijft toch een vreemd gezicht, vind ik...

Binnen een paar minuten riepen ze Chiel al. "Sir, do you have a bag? There are lots of babies!" Baby-duifjes wel te verstaan. 1 Voor 1 werden de duifjes in de zakken gestopt en voordat ik het wist lagen er 8 tassen op mijn bed met duifjes erin.

De mannen gingen aan de lunch en ik heb de duifjes maar weg gebracht naar beneden. Waar laat je nou toch duiven waarvan de helft niet kan vliegen? Binnen houden kan niet, dat was duidelijk. Ze zijn hier nog steeds als de dood voor de vogelgriep... Dan maar naar het park dat achter ons huisje ligt.

Ik ben helemaal naar boven in het park gelopen. Gezocht naar een beschut plekje waar ik de duifjes kon loslaten. Ik doe de tas open haal 3 duifjes eruit en voor ik het wist, waren er 3 katten bovenop de duifjes gesprongen!!! Shit!! Ik vond het echt vreselijk!! Voor mijn ogen werden de duifjes aan stukken gescheurd... De katten lieten zich niet weg jagen en eerlijk gezegd was ik gewoon bang voor die beesten...
Gelukkig konden de andere duiven vliegen en die hebben de katten niet te pakken gekregen...althans niet waar ik bij stond.

Weer naar boven gegaan met een misselijk makend gevoel in mijn maag. De mannen waren een halfuur later terug van lunch en wilden met de "stofzuiger" aan de gang. Toen ik weer hoorde "Sir, we need more bags!" Bleken er nog 4 duifjes onder de units te liggen!! Ik heb ze weer naar beneden gebracht en gelukkig konden ook deze duifjes vliegen en hebben de katten ze niet te pakken gehad.



Verder kregen we vandaag bezoek van Jos en Rita. Ze zijn hier weer een paar dagen. Ik kreeg een sms-je van Rita dat ze naar de kleermaker gingen hier bij ons in de buurt. Nadat de mannen waren vertrokken ben ik ook naar de kleermaker gegaan en ja hoor, daar stonden ze! Wat leuk! Het leek net of ze nooit waren weg geweest!

Na de kleermaker zijn we wat gaan drinken, toen bij de Thai gegeten, andere Jos kwam ook mee eten, toen weer naar een ander plekje om koffie te drinken en we zijn lekker bij tijds naar huis gegaan. Jos en Rita zijn vanmorgen pas aangekomen dus die hadden wel zin om naar bed te gaan.

Morgen komen John en Hildegard. En morgenavond gaan we lekker met z'n allen eten. Gezellig!!

2 comments:

Arlene said...

Jeetje wat zielig van die duifjes!
Waren zij er ook de oorzaak van dat de airco het niet meer deed?
Afijn "duif is dood"heb je nu van dichtbij meegemaakt!
Wat heb je je blog weer mooi gemaakt!En die fortunecookies helemaal te gek!

Yvon said...

Zo dan, dat waren wel heel veel duifjes in de airco!! Troost je, katten krijgen alleen de zwakke dieren te pakken die anders hoogstwaarschijnlijk langzaam waren gestorven van de honger... Eigenlijk hebben de katten die beessies een nare dood bespaard;-)
Maar het is absoluut niet leuk om te zien...

Maarre...doet de airco het weer helemaal naar behoren??

Dikke knuf, Yvon

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails