Monday, October 13, 2008

Remy is jarig

En hij is alweer een jaartje ouder. 27 Jaar om precies te zijn. Vanavond gaan we op bezoek bij Remy. Ook ergens lekker eten en we gaan zijn nieuwe huis bekijken waar hij volgend weekend intrekt. Spannend. We hebben er zin in!

Chiel is vanmorgen weer vertrokken naar Barneveld gewapend met laptop, papieren zakdoeken en een doos vol met paracetamol. Het onwaarschijnlijke is gebeurt; Chiel is ziek! Je begint al aan jezelf te twijfelen. Chiel is nooit ziek en ik voel me nog steeds gammel. Maar het griepvirus heeft Chiel in z'n greep. Sneu maar waar.

Ik ben vanmorgen nog even met Linn naar Nijmegen gegaan. Linn heeft a.s. vrijdag een bruiloft van een studie-vriendinnetje. Ze wilde "iets leuks" kopen. Nou hadden we daar al naar gekeken vorige week maar toen kon ze niets vinden. Nu wel! Ze is leuk geslaagd.

Voordat we naar Nijmegen vertrokken zijn we eerst nog langs de Rabobank gegaan. Ik had nog steeds engelse ponden in mijn portemonnee. Effe wisselen. Maar helaas. Dat gaat niet meer bij een bank. Tegenwoordig (lees vanaf dat de euro is ingevoerd) kan je wel geld bestellen in een vreemde valuta bij de bank maar weer inwisselen tegen euro's, dat gaat niet meer. Hmmmm....


Nou ja, geen mens overboord, want in Nijmegen zit het grenswissel kantoor. TravelEx. He d'as grappig! Dat is hetzelfde kantoor als op Heathrow! Het grenswisselkantoor is de enige plek in NL waar je geld kan wisselen. Dus wij richting het station om geld te wisselen.

Eerst moet je een parkeerplek vinden. Dan heb je die plek dan moet je natuurlijk geld betalen om daar te mogen staan. 50 Eurocent voor 15 minuten. Leuke business! Ik gooide er maar gelijk 1 euro in. Je weet maar nooit.

Aangekomen bij TravelEx stond daar een rij van 10 man te wachten voor dat ene loketje. Er zijn wel 3 loketjes maar die gebruik je natuurlijk niet allemaal! Moet wel leuk blijven natuurlijk.
De dames die achteraan zaten, waren heel druk. Het weekend moest besproken worden. De koffie moest gedronken worden. Ze waren echt heel druk!

Er hing een poster van TravelEx. "Fast, Reliable, Worldwide Moneytransfers" Nou laat dat woordje "FAST" maar weg. Het is gewoon lachwekkend. En als ik daar zou werken zou ik m'n ogen uit mijn hoofd schamen....fast...

De man achter het loketje heeft al die tijd niet 1 glimlach op z'n gezicht getoverd. En ik begrijp dat helemaal. Kijk, werken is een noodzaak. En dan moet je ook nog al die lastige klanten helpen! En natuurlijk komen ze allemaal op maandagmorgen! En TravelEx heeft een prima positie op de nederlandse markt. Je KAN niet eens weg gaan en denken "dit duurt te lang ik ga wel ergens anders heen" want zij zijn de enige die geld wisselen! Je bent dus als consument aangewezen op deze instantie. Heel slim gedaan. En een klant moet maar wachten hoor. En dat tegen een commissie waar de honden geen brood van lusten!

Nee de woorden "SERVICE" en "KLANTVRIENDELIJKHEID" staan niet in het woordenboek wat TravelEx hanteert. En ik was 5 minuten over mijn parkeertijd heen! Nog een geluk dat ik geen bon op mijn voorruit had... Dat had het helemaal compleet gemaakt!

1 comment:

simone said...

Hoi, hoi, hoe was 't gisteravond bij Remy, gezellig?? Heb je gister nog gebeld, maar waarschijnlijk stond jij je toen op te vreten over de klantvriendelijkheid van het GWK :)

greetings and kisses

Simone

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails