Wednesday, November 12, 2008

En er scheen licht...

Ik liep aan het eind van de middag naar de China-ferry om Chiel op te halen. Eerst over Nathanroad en daarna het Kowloon Park in.

Vind het heerlijk om daar te lopen en zeker tegen de schemering. Het is (relatief) rustig in het park. Mensen zitten te praten op de bankjes, niemand heeft haast, een enkeling doet wat tai chi oefeningen, en de vogels kwetteren wat af. Ze proberen allemaal een goed plekje te bemachtigen in de enorme bamboe struiken voordat de nacht invalt.

De flamingo's in het park staan allemaal op 1 been en de lange nekken worden met een grazieuse zwaai achterop hun lijfen gelegd en de snavels fluffen het verendek op om zacht te liggen. Prachtig.

Maar goed, de loopbrug naar de China-ferry loopt van het park naar het Pacific Hotel wat weer aan de kade staat. Tussen de gebouwen door zag ik een geweldige zonsondergang! De hemel was oranje gekleurt, de zee was rustig en ondanks de 18 graden vandaag leek het wel een mooie zomerdag! Ik heb daar even in de verte getuurd. Gewoon genoten van het uitzicht.

Chiel's ferry had een kleine vertraging maar daarna zijn we lekker kalmpjes aan naar huis gelopen. Hij had nog een uurtje om bij te komen want daarna zou hij met Jos naar de PCCW (de HK-PTT zeg maar) gaan om wat dingen te regelen. Ik heb wel gelachen hoe ze daar gebroederlijk naast elkaar opgevouwen zaten op de piepkleine krukjes voor het piepkleine bureautje.

Toen was het tijd voor eten! Ze wilden buiten zitten (zoals altijd) maar elke keer naar hetzelfde restaurantje gaan is ook zo saai, dus op naar iets anders. Ik had al eens gekeken naar een terrasje van een Italiaan wat er zo leuk uitzag in TST-east. Veel planten en bloembakken, dat trekt altijd.

Dus daar gingen we heen. Ik moet zeggen prima eten, echt italiaans, een wijnkaart zo dik als een boek maar aan ons niet besteed. Wij gaan voor de cola! Prima plekje maar een beetje trage bediening...


Onderweg waren overal de kerstlampjes al aan. Heel romantisch. Elk gebouw heeft zijn eigen kerstkaart op de gevel gezet. Wat fotootjes gemaakt natuurlijk en toen naar huis. Ik heb me gelijk omgekleed in mijn oude vertrouwde passie-killende joggingpak. Lekker!

1 comment:

Arlene said...

Prachtige foto's zus!
Kowloon park vond ik ook heel mooi en rustgevend!
liefs Arlene

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails