Saturday, November 22, 2008

The Hong Kong Office!

Gisteren (donderdag) hadden we een drukke dag voor de boeg. De wekker liep af om 7 uur. Mijn hemel, dat is een tijd geleden dat ik (IK!) op moest staan omdat de wekker afliep!
Maar ik sprong uit bed, met mijn altijd opgewekte humeur ( yeah right!) en liep de keuken in. Koffie gezet, brood in de toaster, en Chiel en ik hebben samen gebroederlijk naast elkaar op de bank ontbeten en naar CNN gekeken. De reden van dit oh zo unieke verschijnsel was: (trommelgeroffel) ...het Hong Kong kantoor!

Rafael, Elvira en Echo begonnen de eerste werkdag in Hong Kong, de IKEA zou alle spullen brengen EN in elkaar zetten, de mevrouw van de Flowermarket zou de planten komen brengen, en Elvira, de nieuwe secetaresse, moest pc's en stationary kopen. Veel te doen dus...

Elvira (links) en Echo.

En op Hongkongse wijze kwam dus ook alles tegelijkertijd aan! 2 Mannetjes van de Ikea hebben een hele middag bureau blokken, kasten en draaistoelen in elkaar gezet. De planten werden binnen gebracht, de pc's werden geïnstalleerd, een mannetje die de nieuwe glazen voordeur moest opmeten, de stationary werd gebracht, kortom het leek wel even of er een bom ontploft was!

Rafael (links) en Chiel gezien vanuit de vergaderruimte.

Ik heb nu nog zere vingertoppen van het open maken van de fotolijsten. Zes stuks om precies te zijn, met van de lekkere metalen lipjes. En ik was natuurlijk net met de laatste bezig toen ik zag dat ik het ophang systeem vergeten was erbij in te schuiven, dus ik mocht weer alles opnieuw open maken. Heel fijn. En ik had van die gave file-opbergsystemen gekocht, maar die komen dus niet kant en klaar in een verpakking. Ajah... dus ik heb ook 100 mapjes in elkaar gezet. En alle bureaulampen kwamen natuurlijk ook op z'n Ikea's aan. Dus ook 6 van die dingen in elkaar gezet. Maar ik deed het met liefde!

Rafael, Elvira en Echo vonden het helemaal geweldig. "Ans, it feels like Christmas!", zeiden ze. "So many presents!" Ik moet zeggen dat ik ook best trots was. Het ziet er gelikt uit! Er moet nog wel het een en ander aangeschaft worden maar dat komt later wel. Morgen gaan Chiel en ik een enorme sticker van 2 bij 3 meter (!) aan een beschadigde muur plakken. De Nederlandse vlag! Dat past goed bij de tulpen die ik op de kast heb geplakt!

Dinsdag komt er een mannetje die de enorme fotolijsten gaat ophangen. Heel gaaf. Ik heb foto's die Chiel van de fabriek in Shenzhen heeft gemaakt, in het zwart/wit omgezet en uit laten vergroten in posterformaat. Al zeg ik het zelf, t'is goed gelukt! En ik kan ook niet wachten tot dinsdag! Als het echt helemaal af is, laat ik meer foto's zien.



Oh en nog een leuk nieuwtje: mijn weblog is nu ook te zien en te lezen bij de WERELDOMROEP! Gaaf he? Klik hier en je ziet een wereldkaart waar je op moet klikken en dan zie je boven Hong Kong een rood vlakje staan. Daar op drukken en voila!
Ans goes international!

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails