Sunday, November 09, 2008

Hiken met Jos, stage 7

Afgesproken met Jos dat we vanmorgen om 10 uur elkaar zouden ontmoeten, ontbijten bij Delifrance en dan op weg zouden gaan naar het begin van stage 7 van het Wilson Trail.

Lions Rock in de verte.

Het weer was echt geweldig. Wel kouder dan ik had verwacht moet ik eerlijk zeggen. Het klinkt misschien vreemd in jullie oren, maar het was nog maar een week geleden 30 graden en vanmorgen was het 22 graden! D'as best wel fris dus toch maar een vestje meegenomen.

Smile!

We hebben heerlijk gewandeld, 10.2 kilometer en volgens het boekje zou de tocht 4 uur duren. We zijn helemaal het meer rond gelopen en we kwamen op de mooiste plekjes terecht. Het ging lekker vlot en halverwege hebben we een break genomen. Appelsap en een muffin. Helaas geen koffie want Jesse was niet mee. Hij was druk in China.

Uitzicht over Tai Po

Tot zover was het echt wandelen geweest, maar na de break ging het lekker omhoog, en omhoog, en omhoog!

Rusten bij Jubilee reservoir.

Toen moesten we natuurlijk ook weer afdalen, en we liepen over een oud pad wat vroeger de weg was tussen Lead Mine Pass en Tai Po. Je kan je echt niet voorstellen dat vroeger hier mensen met tassen vol groenten naar de markt liepen over iets dat de naam "pad" niet mag dragen! Maar dat kan je zien als je filmpje bekijkt.

In de minibus

Aan het eind de minibus in, naar het treinstation, toen lekker aan de koffie met een snack en vervolgens zijn we naar huis gegaan. Wij hebben op de bank gehangen met zere voetjes en Jos is nog maar eens aan het werk gegaan! En vanavond hebben we gegeten met z'n drietjes en Kamilla. Gezellig.

1 comment:

Anonymous said...

ik weet niet of het aan mijn laptop lag maar het filmpje van het wandelen ging niet goed