Saturday, August 15, 2009

And so we met again...



De Big Budha! Ik denk dat ik de big Budha nu zo'n 25 keer heb gezien. Maar het blijft leuk om iemand de Budha te laten zien voor de eerste keer.


Joni was er nog niet geweest en ze wilde de Budha graag zien. Dus we zijn per trein naar Tung Chung vertrokken en vandaar hebben we de kabelbaan genomen naar boven op de berg. Wel in een gewoon karretje en niet in de Crystal car die een glazen bodem heeft. Ik bedenk me nu opeens dat dit een leuk ritje is voor Jos! Hij is gek op hoogtes!

We stappen uit en natuurlijk begon de lucht dicht te trekken en het begon te regenen. Niet voor lang gelukkig. Maar net lang genoeg om bij Starbucks een bakkie te doen. Toen was het zover. De 300 traptreden mochten we beklimmen en de meiden hadden gympen aan maar omdat ik in Phuket aan het trapje van de boot mijn teen gekneusd heb of gebroken (nee ik ben niet naar de dokter geweest maar de teen is blauw, zwart en rood en flink opgezwollen) had ik slippers aan. Niet zo fijn op een nat beregende trap dus.

Helaas was de Budha in de mist gehuld maar we hebben foto's kunnen maken! Daarna naar Tai O, beetje rondgelopen en een tochtje per boot gemaakt om de roze dolfijnen te zien. Nou die waren niet thuis maar het was wel lekker om wat wind te vangen.

's Avonds zijn we naar Wanchai gegaan. Silla, Steve en zijn kinderen waren er. En natuurlijk Rain en Lydia en Crystal. Hotpotten stond op het menu. Voor Joni een geweldige grote stap omdat Joni niet gek is op vis. Ze heeft van alles gegeten en liet zich verrassen. Echt een bikkel. En dat vond Rain ook. Hij was verbaasd dat ze alles gewoon proefde. Helaas geen foto's omdat de batterij net op dat het begaf.

In de vroege morgen kwamen ze thuis. Ben, Linn en Joni. En vanmorgen was het in de middag toen ze wakker werden. Straks nog even naar de Ladiesmarket en vanavond gaan we bij Rain thuis eten.

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails