Wednesday, August 05, 2009

Typhoon Goni.

Gistermiddag werd het rond 4 uur T3. De wind werd wat heviger en de buien kwamen wat sneller uit de lucht vallen. De typhoon had nu ook een naam gekregen. GONI. D'as leuk! JONI/GONI.
Het weerhield ons er niet van om eens lekker te gaan shoppen in Mongkok. De eerste dag dat Linn en Joni hier waren liepen we al op dezelfde markt maar vanwege jetlag liepen de meiden gewoon de meeste winkeltjes voorbij!

Nu was de jetlag al op getrokken en opnieuw deze markt bezoeken stond hoog op de verlanglijst. Lody had ook nog wat last minute inkopen te doen. We zijn elk winkeltje ingeweest en Joni ging los! Ze genoten allemaal volop en nadat we echt elk winkeltje hadden bezocht zijn we gaan lunchen in Langham Place.

Daarna terug naar huis. Het begon wat harder te waaien en te regenen. En ik maakte me iets ongerust. Remy en Rachida's vlucht vanuit Dubai zou aankomen om 9.45 uur 's avonds. Niet leuk als er dan T8 wordt uitgeroepen. Ik had al wel gezien dat de typhoon wat aan het afwijken was op internet en niet recht op Hong Kong meer zou afkomen, maar toch...

Nadat we de hele middag met de Wii hadden gespeeld, gegeten hadden bij de Mexicaan, zijn we thuis aan de koffie gegaan. Ik denk dat we om kwart voor 8 weer op de bank zaten, toen ik even ging kijken op het Weather Channel. Shit. Er was een pre-announcement T8 in force gegaan. En we lazen dat ze T8 wilden afroepen om 9.45 uur!

Het zal toch niet waar zijn! Precies dezelfde tijd als de aankomst van Remy en Rachida!
Het vervelende van T8 is dat elke vorm van openbaar vervoer stopt. Dus geen bussen, treinen, taxi's en metro's. En dat is minder als je op de luchthaven staat en naar huis wilt.

Ben en ik besloten dus ook maar om alvast richting airport te gaan. Rond 9 uur stonden we al bij de Starbucks op het vliegveld. Kopje koffie gekocht en we zijn naar buiten gelopen voor een sigaretje. Alle vuilnisbakken waren al weg gehaald. De koffer-wagentjes stonden al aan de ketting. En het waaide heel hard!

We liepen later naar binnen en zagen dat Remy's vliegtuig al geland was en aan de gate stond om 21.19! Pfff... ik was ineens veel geruster! Ze waren veilig geland!

Totaal afgepeigerd en vemoeid maar blij kwamen ze de gate door. Een sigaretje wilden ze roken en toen zagen we dat waar normaal gesproken de rij is voor de taxi's, het ineens volstond met motor-agenten in volledige uitrusting. Hmmm...

De chauffeur die ons in zijn taxi meenam was blij eindelijk naar huis te mogen. Hij begon dan ook als een gek iedereen te bellen onder het rijden, dat hij naar huis kwam. Volgens ons heeft hij de hele familie en alle collega's verteld dat hij onderweg was, want hij zat echt non-stop te bellen! Nou kan ik daar nog wel mee leven, maar die man zat zoooo hard te praten en te schreeuwen door de telefoon dat wij, de klanten, niet eens aan praten toe kwamen! En verder op de Tsing Yi brug reed hij op de middelste baan die was afgesloten voor verkeer!! Ik moest hem even losrukken van zijn belangrijke telefoongesprekken om met handen en voeten hem te vertellen dat hij op een baan reed met een rood kruis!!!

Het zal toch niet gebeuren dat je een landing tijdens T8 overleeft en dan vervolgens tegen een barricade oprijdt op de snelweg!

Eindelijk kwamen we dan aan bij het hotel. Tegenover de tempel op Tempelstreet. Lekker dichtbij. Nadat ze zich hadden opgefrist zijn we naar huis gegaan om een drankje te doen. De rest van de familie stond al te wachten. Een uurtje later wilden ze naar het hotel terug om te gaan slapen want de reis via Dusseldorf en Dubai naar Hong Kong had zijn tol geeist.

Ik liep mee naar buiten om een taxi te scoren. Maar omdat het T8 was, dachten al die taxichauffeurs dat ze ineens mensen mochten gaan afzetten!! Het ritje wat normaal gesproken zo'n 20 dollar kost, was ineens 100 dollar! Afzetters. Maar we hebben er eentje gevonden die voor 50 dollar wilde rijden.

En nu is iedereen wakker, behalve Ben dan. En vanavond als Remy en Rachida zijn uitgeslapen en Chiel weer terug is uit China, dan gaan we gezellig met z'n allen eten.

De familie Honig is weer kompleet!

3 comments:

Sanne said...

Wat heerlijk! En wat een avontuur! Gelukkig is iedereen veilig en wel aangekomen...

Slaapkop said...

Goh, ik heb niet eens doorgehad dat het nog 8 is geweest! Wel fijn dat je je gezinnetje helemaal compleet hebt, geniet er van!
X

Fiona Teeuw said...

Zo, ik ben weer bijgelezen. Jullie beleven ook iedere keer weer wat hé! T8... Hoe ver tellen jullie door?
Linn alsnog van harte gefeliciteerd. 23 jaar (en 4 dagen) is een hele mooie leeftijd. In mijn herinnering was je nog altijd het meisje met de staartjes zoals op de foto.