Tuesday, October 27, 2009

Tomb sweeping day



Dat was gisteren. Dus in HK had iedereen vrij om de bergen in te trekken om de graven te bezoeken van hun voorouders. De graven worden schoon gemaakt. Het onkruid verwijderd. De voorouders worden herdacht en dat allemaal met wierook en eten. Als je er goed over na denkt een prachtige vrije dag dus.

Ook Chiel had een dag vrij. Een ongekende luxe. Meestal zit hij in China op dit soort dagen waar dan net niet een vrije dag wordt gevierd. Maar goed, deze keer hadden we geluk. We hebben heerlijk uitgeslapen, kalm aan gedaan, hij heeft nog gerend met Jesse maar daarna moest hij toch even aan het werk. In NL was het een normale maandag maar weliswaar met een uur tijdsverschil vanwege de wintertijd die is ingegaan. Dat wil dus zeggen dat NL begint te bellen zo om 4 uur 's middags omdat het daar dan 9 uur 's ochtends is. Logisch natuurlijk.

Om 8 uur hadden we afgesproken met Hildegard en John, Jos en Rita, en Jesse en Jos om te gaan eten bij Spasso. Het was enig om Jos en Rita weer te zien. Ze hadden iets kleine oogjes vanwege de jetlag maar ik vond dat ze het goed volhielden.

Minder te spreken was ik over de lauzy service die Spasso gaf dit keer. Of ze nou met hun gedachten bij de voorvaders waren, of dat ze enorm baalden dat ze moesten werken, ik weet het niet. Maar ik schaamde me kapot!

Het begon er al mee dat ik een tafel voor 8 personen had besteld en dat we bij aankomst maar 5 plaatsen gedekt zagen. Dus we moesten allemaal wat inschuiven en er werden alsnog 3 borden bijgezet. En toen begon het...na het voorgerecht kreeg Chiel als eerste z'n pizza...hij wilde wachten maar na 5 minuten stond er voor de rest van het gezelschap nog steeds niets op tafel. Toen kwamen mijn mosselen....weer 5 minuten niets...toen het eten van Jos en Jesse en pas na 10 minuten het eten van Jos, Rita, John en Hildegard!! Dat is toch slecht!

We klaagden erover en ze konden alleen maar zeggen, solly, solly. Ja daar kopen we niets voor. En onze Italiaanse manager die anders popi-jopie is en om de haverklap een praatje komt maken, liet zich vanavond mooi niet zien. Zijn collega kwam langs om te vragen of alles naar wens was en dat had hij niet moeten doen... Nee, het is niet naar wens, want we eten nu allemaal na elkaar i.p.v. met elkaar! "You will get some lemoncello after dinner on the house!", zei hij. Nou dat is niet genoeg, vriend. Koffie, dessert en de lemoncello moet je aanbieden 'on the house' want dit is super slecht geregeld! We kregen inderdaad die 3 dingen 'on the house' nadat hij had overlegd met de baas, maar dat neemt niet weg dat het een waardeloze bediening was. Echt schandalig.

De mannen en ik zijn naar huis gelopen en John, Hildegard, Rita en Jos zijn naar hun hotel afgereisd. Jesse vliegt naar NL vanavond, Jos zou China in vliegen, Chiel werkt in HK en ik ga zo naar de ferry om John en Hildegard te ontmoeten. Jos en Rita liggen nog op 1 oor.

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails