Wednesday, October 28, 2009

Zon, zee en een ijsje

De dagen gaan snel voorbij. Zeker als je vrienden overhebt uit NL. Heel gezellig.


Vrouwen shoppen en de man op een bankje voor de ZARA!

Zo zijn Hildegard, John en ik gisteren wezen wandelen over Shanghaistreet. Hildegard wilde heel graag zo'n klein deur-tempeltje kopen. Natuurlijk kan je het tempeltje (niet groter dan een kruidenrek hoor!) overal neerzetten, dat mag duidelijk zijn. Maar aan Shanghaistreet heb je veel van die winkeltjes waar je dat soort spul kan kopen.


Shanghaistreet

En natuurlijk zijn we geslaagd. Zelfs meer gekocht dan we voor mogelijk hielden. We zijn ook over de Jademarket gelopen wat een enorm leuk marktje is eigenlijk. Ik woon hier nu toch al een tijdje en wist van het bestaan af, kon het zelfs blindelings vinden, maar ik was er nog nooit overheen gelopen! Het was erg leuk en Hildegard heeft alles kunnen vinden wat ze wilde kopen.



Daarna zijn we Langham Place ingelopen. Het was ondertussen tijd voor een lunch en we hebben lekker sushi gegeten. Nog even op het balkonnetje geweest op de hoogste verdieping en toen was het toch echt tijd voor een drankje op het terras van Elements.

In de avond hebben we Jos en Rita ook ontmoet. Ze hadden een gat in de dag geslapen en werden pas wakker om 2 uur 's middags! We zijn gaan eten bij de Thai op het pleintje van TST east, nog een drankje genomen bij Wooloomooloo (ik geloof dat je het zo schrijft...) en daarna ging iedereen terug naar het hotel.



Vanmorgen zijn Chiel en ik eerst wezen rennen. Om kwart voor zeven!! Ik was niet blij. Het deed pijn. Vond er geen moer aan. Maar ik heb het gedaan! Week 7 van mijn renschema heb ik afgestreept!



Vervolgens zijn we op de boot gestapt naar Cheung Chau Island. Lekker boven op het dek van de slow ferry.



Chiel was natuurlijk aan het werk en Jos ook. Hij ging naar de beurs in Wanchai. Met Wietse! Daar kwam ik tijdens het eten achter dat onze ex-buren- voor- 2- maanden- die hier in de Pinnacle hebben gewoond en nu zo'n 2 jaar terug in NL zijn, samen met Jos over de beurs liepen! Wat een kleine wereld. Ik heb Wietse gelijk gebeld en we gaan hem en Brigitte vanavond zien. Leuk!



Het was net vakantie! Zonnetje, windje, niets doen. Daarna het eilandje over, we zijn nog op het strand geweest, wierookje afgestoken bij de Wishing Tree, seafood gegeten en we hebben wat door de ienieminie winkelstraatjes gelopen. IJsje gehaald bij McDonalds en toen weer terug maar deze keer met de fast ferry.



Afscheid genomen voor heel even en vanavond gaan we met z'n allen naar de paardenrace. Ik heb er zin in!

4 comments:

Fiona Teeuw said...

Gezellig hé, zo met de vrienden op stap! Jullie vermaken je prima zo te lezen. Veel plezier nog.

Fiona Teeuw said...

P.s. Ik ben (bijna) dagelijks een lezer van jouw blog.
Maar ik laat voor jouw familie en vrienden ook graag wat schrijfruimte over! Hier in Duitsland is alles okiedokie!

Lody said...

Ha Fiona, da's maar goed ook, heb ook meestal wel een comment. Wat jammer van Spasso, zeker een slechte nacht gehad. Hoop niet dat je hun nu voor altijd afschrijft, want die risotto... jammie.

Veel plezier met iedereen,
dikke kus,
Lody

Arlene said...

Ook ik behoor tot de vaste commentaar gevers,ach dan weet ans tenminste dat haar blogs goed gelezen worden,ik ben helemaal jaloers als ik al die leuke verhalen lees en geniet mee met mijn zus!
Arlene

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails