Friday, October 02, 2009

1 Oktober

60 Jaar geleden riep Mao de Publics Republic of China uit. En dus is het in China nu groot feest. Scholen zijn dicht, bedrijven gesloten en omdat op 3 oktober het Mid Autum Festival wordt gevierd, dus ook vakantie.

Ik zag vanmorgen op CNN hoe enorm groot de parade is geweest. Een hoop militair machtsvertoon. Maar goed. De rode lampionnen hangen boven de straten en iedereen is in goede doen. In Hong Kong is er ook feest. Net voordat we vertrokken zagen we hoe alle vlaggen ineens langs de wegen stonden te wapperen. En vanavond was er een groots vuurwerk in de haven. Jammer dat we dat missen. Het ziet er altijd erg indrukwekkend uit.

En gisteren zag ik hoe Indonesie weer was getroffen door een aardbeving. En vanmorgen opnieuw! Vreselijk. Of die mensen niet genoeg ellende op hun bordje hebben gekregen. Net zoals de Philipijnen. Ze zijn de ene typhoon nog niet te boven gekomen of de volgende dient zich alweer aan. Wederom via CNN, zag ik hoe een supertyphoon (windsnelheden van meer dan 250km/uur!) voor de kust van de Philipijnen ligt te wachten om weer dood en verderf te zaaien. Bah. Ze verwachten dat deze supertyphoon daarna richting Taiwan zal vertrekken maar ik heb zo'n vermoeden dat hij richting HK gaat...we zullen zien...ik ben in ieder geval blij dat ik nu in NL zit en niet daar!

1 comment:

Arlene said...

Nou wees maar blij,wat een ellende overal,valt me op dat het in HK wat dat betreft vaak goed gaat en allemaal ook beter georganiseerd is met al die T warnings,misschien soms wat overdreven maar liever dat dan er door overvallen worden!
geniet je nog een beetje en is Chiel weer opgeknapt?
liefs je zussie

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails