Sunday, October 03, 2010

Daar zijn we weer!

Gistermorgen om 5 uur landde ons KLM vliegtuig zachtjes op de buitenste baan van Schiphol. Zo zachtjes dat we eerst 3 keer naar buiten moesten kijken of we inderdaad al op de grond stonden! Keurig gedaan! Een stukje vakmanschap!

De vlucht zelf voor mij persoonlijk was er eentje from hell. Dikke opgezette voeten, onrustige benen, een te droge lucht waardoor er spontaan kloven in mijn handen schoten, bedelen om water en "12 uur hangen op zo'n tuinstoel" (quote Johan) maakten dat ik niet tot nauwelijks een oog heb dicht gedaan.

En hoe irritant is het dan dat als je een blik naast je werpt, mensen heerlijk liggen te slapen! Of zoals een man die op het allerlaatste moment het vliegtuig binnen kwam lopen, ging zitten, een dekentje over zich heen trok, de soundbarriers en het blinddoekje op deed, in slaap viel en pas wakker werd toen we aan de gate stonden! Hoe kan dat? Waarom hij wel en ik niet? Uit jaloezie zou ik 'per ongeluk' mijn evenwicht willen verliezen op weg naar het toilet en de man ruw uit zijn slaap willen rukken met een gemeen lachje op mijn gezicht...maar u kent mij, zo zit ik niet in elkaar, dus uit puur respect, ben ik extra voorzichtig geweest als ik bij hem in de buurt kwam.

Maar goed. We stonden binnen no time aan de lopende band te wachten op de koffers. En dat duurde en duurde. 30 Minuten later konden we dan eindelijk de arrival hall binnen lopen. Welcome to cold and wet Holland! Ik heb altijd eventjes nodig om te wennen in good old Amsterdam...daarover kan ik een hele nieuwe post schrijven....maar eenmaal op de A2 zonk het in...We zijn thuis!

Lekker aan de koffie met z'n allen, kadootjes uitgepakt en heerlijk genoten van Linn, Ben en Martijn. Chiel en ik zijn na een douche eerst naar Dodewaard gereden omdat Chiel niet kon wachten om de renshop te bezoeken! En verder bestond de dag uit bijkomen, soepje maken, haze slaapjes en frites met een frikandel speciaal!

Zonder last te hebben van een greintje schaamte kan ik vertellen, dat Chiel en ik net voor 9 uur in bed lagen, K A P O T ! Ik kan me niet eens herinneren dat ik mijn hoofd op het kussen heb neergelegd! En om half 5 liepen we saampjes naar beneden. Aan de musliebollen met oude kaas! Chiel gaat zo de spiertjes loslopen maar ik ga eens lekker kalmpjes aan doen. Dat mag best...toch?!


Have a nice day!

4 comments:

Fiona Teeuw said...

Ik was vanmorgen ook een "beetje" vroeg wakker, vandaar mijn vroege reactie.
Prettig om de eerste nacht lekker door te slapen. En met een beetje rust vandaag kom je de zondag vast relaxd door. Welkom thuis.

Mickey said...

Lekker he, om er dan weer even te zijn, en die koele lucht in te ademen. En voor vandaag is er een prachtige dag voorspeld! Jaap is gister terug naar HK gevlogen, die doet hetzelfde als jullie: lekker relaxen en weer acclimatiseren vandaag.
En ik? Ik ga eens heerlijk met mijn zusje naar de sauna, ook zo lekker!

Geniet van je zondag!

Arlene said...

Welkom in Holland, jullie boffen er komen een paar mooie nazomerdagen aan!
Geniet vooral van alles en wie weet zien we elkaar nog!

simone said...

Heerlijk dt jullie er weer zijn!!! Geniet van ons mooie Nederland, jullie kindjes en alles en iedereen!!!! XXX

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails