Friday, October 29, 2010

Ik word er zoooo moe van...

We zijn in een Chinese buraucratische molen terecht gekomen...

Ik heb me er in berust maar deze keer is het Chiel die pislink is! En dat is zo niet Chiel! Het begon allemaal gistermiddag rond 6 uur....

Ik heb de hele dag weer bonnetjes ingevoerd want omdat mijn oude computer was gecrasht, had ik een hele doos met bonnetjes waarvan de spreadsheets dus verdwenen waren. Er zat niets anders op dan per maand de bonnetjes opnieuw in mijn systeem te zetten. Ik keek er echt tegenop maar als je eenmaal bezig bent geeft het ook een opgeruimd gevoel.

Rond 6 uur wilde ik op internet. Even de mail checken...hmmm...geen verbinding. Vervelend maar niets nieuws. Hoe vaak ik die melding niet heb gekregen...roter herstart, geen verbinding. Computer herstart, geen verbinding. Balen. Chiel kwam thuis om half 8 en ik vertelde hem het verhaal. 'Laten we maar eerst eten, dan bel ik daarna wel met de PCCW' antwoordde hij.

Eenmaal weer thuis op de bank, pakte Chiel de telefoon en belde hij met de PCCW. Dat klinkt makkelijk maar dat was het niet! Hij stond echt een half uur in de wacht! Maar goed, toen kreeg hij dan eindelijk iemand van de technical support aan de lijn. Alles doorgemeten, knopjes aan, knopjes uit, snoertje eruit, snoertje erin en toen zei de beste man, 'oh, you didn't pay your bill, that's why there is no connection!'

Pardon? Niet betaald? Alles is betaald! Ja we hadden een rekening vergeten te betalen maar die is vorige week al betaald. Daarna hadden we ook weer internet. Ik begrijp het probleem niet, probeerde Chiel uit te leggen. Hij kon er niets aan doen, zei de man. We moesten bellen met de klantenservice. En die waren net naar huis, dus morgen moesten we maar bellen. Goh wat een verrassing. Als we nou niet een half uur in de wacht hadden gestaan...

Dus vanmorgen om 9 uur hing Chiel weer aan de telefoon. Ja het klopte, zei de dame van de klantenservice. We zijn afgesloten vanwege een rekening van 80 dollar (8 euro!) die nog niet betaald is! Wat?! We hebben vorige week nog gebeld met de PCCW en niemand had het over 80 dollar! Ja dat klopt, want dat is de rekening van oktober! Maar we hebben helemaal geen nieuwe rekening gekregen? Ja dat klopt, die hebben we gistermiddag per mail verstuurd. Maar ik kan niet bij mijn mail want jullie hebben alles afgesloten, zoals internet EN mijn mailadres van de PCCW! Ja dat klopt, we hebben het verstuurd via de mail van de PCCW. Ja maar daar kan ik niet bij!! Kunnen jullie niet een papieren rekening sturen dan? Ja dat klopt, we hebben een mailtje verstuurd! MAAR DAAR KAN IK NIET BIJ en de maand oktober is nog niet eens voorbij!!

Dit gesprek ging nog even door en ik zag de aders op Chiel's kale koppie kloppen. Hij was woest! Je kan met die mensen niet een normaal gesprek hebben. Ze blijven alles herhalen zoals het schijnbaar op hun 'bel-plan' staat. De 80 dollar is betaald en we mogen het morgen nog eens proberen. Tot die tijd gebruiken we de dongel maar en varen we mee op de gratis WiFi van de government...

Wordt vervolgd...

Have a nice day!

4 comments:

Sanne said...

Pfffff.... Is er geen Chinese Youp van t Hek die PCCW aan de schandpaal kan nagelen?

miss honeybee said...

T'is echt om gek van te worden!!

simone said...

Dit schiet zoooooo niet op zeg!!!! Maar lieve Chiel denk aub aan de rikketik, want die moet echt lang mee hoor!!! Succes met het internet

Fiona Teeuw said...

De rekening van oktober! Het moet ook niet gekker worden..... Gelukkig nog een dongel achter de hand.

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails