Thursday, October 07, 2010

File en verjaardag

Gisteravond zijn Chiel, Linn en ik de auto ingestapt richting Nunspeet, mijn geboorteplaats. Marry was jarig en als verrassing kwamen wij op bezoek. Om half 5 reden we weg en om kwart voor 5 stonden we al in een file!

We hoorden op de radio dat er slechts 8 km stond op de brug van Ewijk richting Oosterbeek en we hebben echt elke kilometer mogen meemaken. Wat ons wel opviel was hoe netjes het verkeer reed! Effe wat anders dan in China. De gaten werden niet gelijk opgevuld met auto's die van links naar rechts en terug erin schoten maar iedereen bleef keurig in de rij rijden! Als we in dezelfde file hadden gestaan in China was er binnen no time een 4 baansweg gecreeerd op deze 2 baansweg.

Na een half uurtje konden we weer verder. Tot aan Apeldoorn. Opnieuw file. Deze keer door een ongeluk. Potver. Ik haat files. Stapvoets tot aan afslag Vaasen. Maar daarna liep het goed door en kwamen we maar een kwartiertje later dan afgesproken aan in Nunspeet.

Het was heel gezellig! Arlene was er, Martine, Gerben en de kids en vrienden van Marry en Andy. Zo leuk om iedereen weer te zien! Hoogtepuntje was toch wel het Chinese Buffet wat Andy geregeld had en vooral de Babi Pangang Spek vond ik zalig! Lekker, lekker!
Rond een uurtje of 10 reden we weer weg. We werden uitgezwaaid door de hele familie, we draaiden de snelweg op en ja hoor...opnieuw file! Het lijkt wel of ze overal in NL de weg aan het opbreken zijn! De langste file stond natuurlijk weer op de brug van Ewijk. En dat is helemaal irritant omdat we de eerste afslag na de brug afmoeten. Je kan bij wijze van spreken Druten al zien liggen maar je kan er niet naar toe. Toen we eenmaal thuis waren liepen we ook in 1 streep naar bed. Die jetlag is nog niet helemaal over...

En nu zit ik lekker aan de achtertafel. Beetje tv kijken, kopje koffie erbij en genieten. O ja vanmorgen weer 6.4 km gelopen, zonder te wandelen en deze keer deed ik er 54 minuten over! 1 Minuut sneller! Van het weekend ga ik met Chiel 10 km hardlopen...


Have a nice day!
Enhanced by Zemanta

2 comments:

Fiona Teeuw said...

Iedere ochtend - bij het horen van de filemeldingen - heb ik weer dezelfde gedachte. Nederland telt teveel auto's of te weinig asvalt. Overdag, 's avonds of 's nachts er staat altijd wel ergens file. Ergerlijk hé! :(

Arlene said...

Geen wonder toch als ze op 35 plekken gelijktijdig aan de weg werken!!Maar het was de moeite waard toch?

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails