Sunday, October 24, 2010

Seafood en jetlag


Wat een zalig weer was het vandaag! Niet te warm, niet te koud. Zonnetje, briesje, echt een prachtige nazomerdag in Hongkong. En dit kwam perfect uit omdat we met Cynthia en Michael lekker gingen lunchen in Sai Kung. En wij hadden daar vreselijk veel zin in! Ik had er zelfs over gedroomd toen we in koud NL waren! Verse garnalen, verse gestoomde vis, gebakken inktvis...yammie!


Kleine Micah sliep en werd eerst geparkeerd in zijn kinderwagen onder de tafel maar nadat hij wakker was geworden ging hij op onderzoek uit. Beetje visjes kijken, hondjes opzoeken (sommige honden vond hij echt te groot!) en met zijn Haloween Pumpkin mandje bleef hij rondjes lopen. Wat een heerlijk kind is het toch!

Elke keer als we in Sai Kung zijn valt me de relaxte sfeer op. En het vakantiegevoel dat je daar krijgt is ongekend. Jammer dat het zo'n rot eind van de stad afligt anders zou ik daar wel willen wonen. 


En 's avonds hebben we met Jos een hapje gegeten bij Spasso. Was Jos wel aan toe na een week beurs. We hebben daar een hele avond op het terras gezeten. Niet alleen omdat we dat wel lekker vonden maar vooral om de bediening allemachtig traag was. Wel voor 11 uur naar huis gelopen want Jos mag straks om 6 uur in de trein naar Guangzhou. Sommige mensen hebben altijd geluk!

Vandaag gaan we gezellig met Jaap en Mickey naar Lamma Island. Ook al zo vervelend. We lopen dit weekend echt van het ene seafood restaurant naar het andere ;-)) En leuk om Jaap ook weer eens te zien. Hij was zo druk de laatste tijd dat we elkaar steeds mis gelopen hebben. 

Maar voor nu ga ik eerst maar een broodje eten en een bakkie thee zetten. De jetlag is nog steeds heftig. Chiel ligt nu in bed maar heeft de hele nacht rechtop op de bank gezeten en heeft 2 volledige voetbalwedstrijden gekeken. Ik werd wakker om 3 uur en zie hier...nog steeds geen slaap...misschien moet ik die thee maar laten staan en gewoon een borrel nemen..


Have a nice day!

2 comments:

Mickey said...

mogguh vanuit het andere door jetlag getroffen appartement...gisteravond/vannacht om twee uur mezelf echt naar bed gedwongen en nu natuurlijk niet wakker te meppen...bleeeeeh!!! Gelukkig schijnt het zonnetje en kunnen we zo lekker op t bootje proberen wakker te worden. En lekker 'vissies' gaan eten. Misschien varen we op de terugweg wel naar Aberdeen, om de dag in stijl af te sluiten op het Top Deck van Jumbo...?!(met een borrel, zodat we misschien kunnen slapen..?!)
tot zo, leuk!Jaap zei ook al dat-ie jullie zooo lang niet gezien had.

Fiona Teeuw said...

Ik heb het met jullie drietjes te doen.... ERRRUG!
Wanneer wij ooit nog overwegen om aan de andere kant van de wereld te gaan wonen, neem ik dit probleem in mijn beslissing mee!

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails