Saturday, May 14, 2011

Blog-problemen

Het is niet zo dat ik deze week, ineens geen inspiratie meer heb om iets op mijn blog te schrijven. Ik heb genoeg om over te schrijven!

Neem b.v. het weer...
Het is bloedje heet, grijs, bewolkt en af en toe een regendrupje. Het regen seizoen is weer begonnen. De eerste tyfoon van het jaar, liet zich zien in de omgeving van de Filipijnen maar dreef even later af richting Japan. Het ouderwetse plakken en zweten is weer terug van weg geweest. En we hoeven echt niet meer na te denken of we misschien een vestje mee moeten nemen naar buiten. De airco's loeien allemaal weer op volle kracht, en waar we een maand geleden nog over klaagden "Jemig het lijkt wel een diepvries!" kunnen we nu die Chineesjes wel kussen dat ze de airco's overal op standje 'invriezen' hebben staan.

Of onze vrienden...of liever, de afwezigheid van onze vrienden!
We zitten hier de laatste tijd helemaal alleen! Iedereen is weg. Of voor het werk, of op vakantie. Niemand meer die even belt voor een bakkie, of dat ik een smsje krijg aan het eind van de middag met maar 1 woord...'.WAAR?' En rond 8 uur zitten we dan lekker ergens te eten. Ik mis dat...

Of mijn duizeligheid...
De laatste week zie ik de wereld voor een doedelzak aan. Licht in het hoofd, opvliegers, dicht geklapte oren...Nou gaat het gelukkig de goede kant op. Misschien heb ik een virusje opgelopen of heeft het met de leeftijd te maken. 1 Oor is weer open en de duizeligheid wordt steeds minder. Ik kan alleen echt niet hardlopen op de boulevard met Chiel. Dat komt later wel weer...

Maar de stilte op het blog heeft vooral te maken gehad met de technische mankementen van Blogger! En dat is al de hele week aan de gang. Eerst kon ik wel inloggen maar niets schrijven. De pagina bleef maar doorgaan met laden. En toen ik eindelijk wel een verhaal kon schrijven heeft dat er zegge en schrijve een uurtje opgestaan. Toen was het verhaal verdwenen als sneeuw voor de zon! Ik probeerde om in te loggen bij Blogger en toen bleek dat ik alleen maar mijn blog kon lezen maar niets kon veranderen! Dat heeft een dag of 3 geduurd. Achter de schermen bij Blogger was iedereen in rep en roer want schijnbaar had niemand deze storing aan zien komen. Maar gelukkig. Sinds vanmorgen kon ik weer inloggen!


Blogger is back

May 13, 2011 — permalink

What a frustrating day. We’re very sorry that you’ve been unable to publish to Blogger for the past 20.5 hours. We’re nearly back to normal — you can publish again, and in the coming hours posts and comments that were temporarily removed should be restored.  Thank you for your patience while we fix this situation.  We use Blogger for our own blogs, so we’ve also felt your pain.

Here’s what happened: during scheduled maintenance work Wednesday night, we experienced some data corruption that impacted Blogger’s behavior. Since then, bloggers and readers may have experienced a variety of anomalies including intermittent outages, disappearing posts, and arriving at unintended blogs or error pages. A small subset of Blogger users (we estimate 0.16%) may have encountered additional problems specific to their accounts. Yesterday we returned Blogger to a pre-maintenance state and placed the service in read-only mode while we worked on restoring all content: that’s why you haven’t been able to publish.  We rolled back to a version of Blogger as of Wednesday May 11th, so your posts since then were temporarily removed. Those are the posts that we’re in the progress of restoring.

Again, we are very sorry for the impact to our authors and readers.  We try hard to ensure Blogger is always available for you to share your thoughts and opinions with the world, and we’ll do our best to prevent this from happening again.

Posted by Eddie Kessler, Tech Lead/Manager, Blogger


Maar zie hier. Mijn nieuwe berichtje staat er op! Toch...?!

2 comments:

Rina said...

He, he. Het staat er echt op. We waren al bang dat je nu echt ziek was.
Maar vanavond gaat door? Wij hebben er allemaal zin in. De kinderen willen ook alle 3 mee. Ondanks dat Lars en Loes het erg druk hebben met huiswerk. Dus geen WAAR? maar PIZZA! vanuit Tai Po.
Loes, Lars, Maaike en Rina

Mickey said...

miss u 2!!
(en zag dat mijn eerdere comments er idd niet op staan. Gelukkig doet-ie t weer).
liefs uit NL!

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails