Saturday, May 28, 2011

Zaterdag

Het is een hele warme en zonnige zaterdagmorgen. De ramen staan tegenover elkaar open zodat een aangenaam briesje binnen kan komen. De blaadjes van de palm in de vensterbank wuiven heen en weer. Alsof ik naar  publiek zit te kijken op de eerste rij van een concert. Het is een van de zeldzame dagen met een bijzonder lage luchtvochtigheid!

Het gedreun van de drilboren neem ik op de koop toe. Het is een soort van achtergrond muziek geworden. Na maanden en maanden te zijn omgeven door gedril en geklop aan de voor en achterkant van mijn flatje en dat van 9 tot 6, kan ik me daar niet meer druk om maken. Het vers gezette kopje koffie en Justin Timberlake op de stereo maken veel goed!

Ik zag net ook dat er weer een flinke tyfoon raast in de buurt van Taiwan. Een roteind weg van HK en de verwachte richting gaat niet naar HK maar de kant op van Japan. Daar zitten de Japanners echt op te wachten...die hebben nog niet genoeg ellende te verteren gehad.
Maar daar zit ik dan. 9 Uur in de morgen. Only the lonely. Chiel is vanmorgen vroeg vertrokken naar de fabriek in Shenzhen. Er schijnen dingen te spelen die acute aandacht nodig hebben. Niet op maandag. Maar nu. Hij liet me al weten dat dit een lange, lange dag gaat worden. Ach, die weekenden worden ook zo enorm overschat. Wie wil er nu genieten van een weekend na een 70 urige werkweek? Niemand toch?!

Ik ga dus vandaag maar eens in m'n uppie wat ondernemen. Misschien naar de flowermarket of kijken waar zo'n Balleno winkel zit om te kijken of die slippers daar de moeite waard zijn. De H&M is ook altijd een leuke om in rond te dwalen. Ik vermaak me wel!



Enhanced by Zemanta

2 comments:

Anonymous said...

LIeve schat, als er iemand is die zich alleen kan vermaken ben jij het wel!!! Dat doe je nl al een heeeele tijd, en zoooo ver van huis. CHapeau. Ik zag iets staan over Boleno slippers???? Zijn dat dan?? Gewoon nieuwsgierig. Dikke kus, Simone

miss honeybee said...

He Moontje! Baleno is kleding winkelketen. Voor weinig! Ze hebben daar van die nep birckenstock slippers voor 130 hkd. Ik heb een paar witte gekocht. Weinig keus qua kleur (zwart, rood, legergroen en wit) maar ze zitten goed.

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails