Monday, May 02, 2011

Nasi Kuning


Van de week hebben Chiel en ik Indonesisch gegeten bij een heel klein restaurantje/snackbar in Causeway bay. Causewaybay heeft een echte Indonesische buurt.

Er staan 8 tafeltjes, de menukaart hangt aan de muur, het zit vol met Indootjes en buiten is de snackbar gevestigd waar de mensen in de rij staan voor een lunchbox vol met lekkers. En terecht! Het eten is authentiek Indisch en het kost geen drol! Voor ons bordje Nasi Kuning hebben we 53 HKD betaald. (6 euro) Maar dan zaten we wel binnen en werden we bediend. Bij de snackbar buiten betaal je voor een bak met bami plus 'madame janet', 6 HKD, oftewel 6o eurocent!


Ik voelde me helemaal thuis daar. Vooral toen ik een bordje zag op een kapotte deur waarop stond 'tutup'! (dicht) Dat woordje heb ik vaak gehoord toen ik klein was!






Have a nice day!
Enhanced by Zemanta

4 comments:

Anonymous said...

Ja tutup hoorden we vaak, Ma Lou riep dat!!!! Zag er trouwens ook goed uit zo'n bordje, jammieeee
Kus, Simone

Anonymous said...

oh heerlijk zeg!! Het water loopt me nu al in de mond!!

X Irma

Fiona Teeuw said...

Bezorgen ze ook aan huis?!

Want bij de aanblik van de menukaart valt er spontaan een gat in mijn maag. Lekkerrrr!

Liekie said...

Oooooh! Ik krijg honger bij de aanblik van de foto's!

Ik woon in Berlijn en goed chinees of Indisch (Indonesisch noemen ze dat hier) eten kun je hier wel vergeten. De Duitsers houden niet van scherp en gekruid eten :(

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails