Tuesday, May 24, 2011

Snap jij 't, snap ik 't

Van de week deden 3 plafondlampen in de keuken het nog, gisteravond kreeg ik nog maar van 1 lamp licht en vanmorgen begaf de laatste het ook. Die rot lampen zijn vaker kapot dan dat ze het doen dus volgens mijn bescheiden mening, is er iets niet goed in het elektrisch circuit.

Maar goed. Ik naar het mannetje aan de overkant en weer een tas vol lampen meegenomen. Ik naar huis, de ladder op en alle lampen vervangen. Ik stond net met gepaste trots te kijken naar de brandende lampjes toen er weer eentje begon te flikkeren. En ja hoor. Poef. Opnieuw kapot!

Ik naar beneden. Want daar zit het lease kantoor. Niemand van het lease kantoor was aanwezig, dus de doorman liet mij weten dat hij het door zou geven en dat iemand van het lease kantoor mij zou terug bellen.  En ja hoor. Een halfuurtje later kreeg ik telefoon. In rap Chinees werd mij iets verteld...'sorry can you speak English?' ...toen werd het stil. Heel erg stil...In onverstaanbaar engels en duidelijk merkbaar dat deze dame geen idee had wat nou precies het probleem was van 7B, begreep ik dat er iets zou gebeuren...maar wat?! Ik vertelde opnieuw wat het probleem was en ik kreeg te horen ...okay! Om half vijf zou er iemand langs komen. Ok.

Zo'n 10 minuten later werd er opnieuw gebeld door dezelfde dame. Half 5. Ok. Half 3. Of toch half 5? Ik begreep er geen hout van. Maar daar werd op de deur geklopt. Om 4 uur! Ik zeg, daar maak je afspraken voor. De lease-dame en een mannetje stonden op de stoep. In rap Chinees werd er weer van alles uitgelegd. Geen idee waar ze het over hadden, totdat de man op mijn ladder de verkeerde lamp, die ene die het nog deed, er uit begon te draaien!
"Why?" vroeg ik. Ze keken mij beiden verbaasd aan maar ging weer verder in het Chinees tegen elkaar. "Hellooooo, English please!!"

Wel op mijn vragen wat die gabber nou ging doen, kreeg ik geen antwoord. Ze bleven strak elkaar aankijken en negeerden mij totaal! Het kostte mij weer nieuwe lampen, een halve keukenrol maar hoera, de lampen doen het weer.

Maar wat ik nou niet begrijp en waar ik zelfs een beetje pissig over wordt, waarom zet je nou een medewerker van het lease kantoor neer in een flatgebouw, waar zo'n 90% buitenlanders wonen, die geen woord Engels kan spreken?? Denken jullie dat dit een slim plan is??

3 comments:

Anonymous said...

en dan willen ze ook nog de huur verhogen

Jan uit Hardenberg

Mickey said...

hahahahahaa....jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeez, sounds like HongKong!!!!
Volgens mijn zijn you and me grondig aan bijpraten & koffie toe.
you, me, een bank en koffie, donderdag 2 juni, hele dag?!?!?

xxxxxxxxjadecomi

Mickey said...

hahah, mn woordverificatie staat nu naast mn zoenen :-)

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails