Saturday, May 07, 2011

Geen golf ;-)

Ik zit lekker gedoucht en schoon en wel weer achter het pc-tje. Voor eventjes maar want straks komt Ton uit China en gaan we lunchen. Berry sluit zich aan het eind van de middag weer aan. De anderen zijn weer in NL als de vlucht goed is verlopen.

Ik heb lekker uitgeslapen en daarna hebben Chiel en ik weer gelopen. Deze keer ging het stukken beter met mij! Geen drama's, geen ruzie's, geen gedoe. Gewoon gaan met die banaan en ik heb 25 minuten achter elkaar hard gelopen. Van de brug tot aan de muur en weer terug tot aan de ligplaats van de Flying Dragons! Oh wat ben ik weer trots op mezelf!!

Gistermiddag heeft Elvira (Chiel's secretaresse) nog even gecheckt met MissionsHill. De golfbaan in Shenzhen. Of de booking was doorgekomen en of alles nou in orde was en of je nou ook spullen kan huren.  Nou het was binnen gekomen en nu kregen ze nog even een mailtje vol met de huisregels van de golfbaan.

Geen jeans, geen t-shirts, polo's mogen wel omdat je een kraag moet dragen, korte broek mag trouwens weer wel en zonder golfschoenen kom je de baan niet op. Oeps! Nou was ik daar wel van op de hoogte want in mijn vroegere leven toen ik nog bij Randstad werkte, heb ik ooit een lesje gekregen met al mijn collega's op de golfbaan in Oosterbeek. Toen werden we ergens op een 'trapveldje' neergezet omdat niemand golfschoenen had. Maar voor Berry en Chiel was het een schok.

Dus buiten het feit dat het werkelijk waar zonde van de tijd is, bakken vol geld kost, moeten ze ook nog schoenen aanschaffen!! Het gezicht van Chiel sprak boekdelen! Hij had het helemaal gehad met dit uitstapje. Maar goed, wat moet dat moet, dus het plan was gauw gemaakt om morgenochtend als ze met de trein naar Shenzhen gaan, nog even snel het commercial center in te lopen om een paar onvervalste  copy golfschoenen te scoren!

Maar ik denk dat zijn gebeden verhoort zijn en het verlossende mailtje kwam dan ook gisteravond laat binnen van de klant die dit uitstapje verzonnen had. De beste man zit namelijk op dit moment in Guangzhou. Nou denkt iedereen dat China, China is. Maar iedereen vergeet voor het gemak ook de afstanden die je mag afleggen in dit immens grote land. Hij zag dit uitstapje toch niet zitten. Te ver, hij is te druk, ineens ook andere afspraken. Met andere woorden, hij wil er van af zien! Dat wil zeggen hij wil wel, maar dan wel op het golfbaantje naast zijn hotel in Guangzhou!

En dat wil weer zeggen, hij wil niet reizen maar voor Chiel en Berry zou dat geen probleem moeten zijn. Ik denk dat 3 uur heen en 3 uur terug voor een uurtje een balletje slaan misschien iets overdreven is. Dus de boel is afgeblazen. Geen golf en geen golfschoenen voor Chiel. Chiel zit nu ook met een grote glimlach op z'n gezicht op de bank.

Maar nu wel morgenmiddag lekker seafood eten in Sai Kung! En dat is stukken beter vind ik!


Have a nice day!

4 comments:

Rina said...

Wat een mazzelaar. Maar mag het ook een keer?
Morgen wordt het toppie weer, dus geniet van Sai Kung
Loes, Lars, Maaike en Rina

Mickey said...

:-))

Fiona Teeuw said...

Blijkt maar weer dat niet alle mensen gelijk zijn.
Wij gaan ervoor naar zuid Spanje en lopen dan 4 dagen van 11 tot 3 (in de hitte) achter dat balletje aan. I LOVE IT !

miss honeybee said...

Inderdaad Fiona! Gelukkig maar dat niet iedereen gelijk is. Chiel had nog aangeboden aan zijn klanten om lekker een stukje te gaan hardlopen omdat hij dat leuk vind, maar helaas. Daar hadden de heren geen zin in, hihi..

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails