Monday, February 18, 2008

Gitgit watervallen, Bali


Het is ondertussen al zondag 10 febr.
Heerlijk geslapen en opweg naar het ontbijt. We zaten net lekker te eten toen er een ander stel van rond de 55 jaar binnen kwam. Zij duidelijk een Indo en hij een nederlander. Ze deden me denken aan Andree en Cor.

Gisteren zag ik de man praten bij het zwembad met een andere man. Ze liepen weg...toen kwam de vrouw met lunch aanlopen maar ze kon haar man niet vinden. Ze zat de hele middag verder alleen en toen zij vertrok bij het zwembad om 5 uur, kwam haar man terug van het strand.
Ik dacht:"Die krijgt straks de wind van voren!" En ja hoor, bij het ontbijt kwam mijn voorspelling uit.

Ze zaten stilletjes aan een tafeltje achter ons. Totdat de man opstond om een eitje te laten bakken. "HANS!! HAAAAHAAANS!!!!", riep ze boos. "Ik heb AL eieren laten bakken voor je! Je moet eens LUISTEREN als ik tegen je praat! WORDT WAKKER!!! Dat is jouw probleem, je wordt niet wakker! Je slaapt je hele leven al. Dat is jouw probleem! Tjonge jonge jonge....LUISTER toch eens!!!!! En kijk me aan als ik tegen je praat! HAAAHANNS KIJK ME AAN!!!!!

Chiel en ik keken elkaar ook aan onder onze oogleden door. Zippend aan de koffie toebroek. Hans probeerde zich te verdedigen maar alles wat hij zei werd gelijk de grond in geboord. Heel gezellig stel!
Wij zijn maar stilletjes vertrokken en hebben Hans alleen gelaten met zijn lieftallige vrouw. Hans heeft het heeel moeilijk gehad die dag!

Toen we naar ons huisje liepen, hoorden we een vreemd geluid maar keihard! Het klonk als ECHO ECHO ECHO.... Wat bleek een Gecko had intrek genomen tegen de muur van ons huisje. Hij lijkt een kleintje maar was toch zo'n 30cm lang!


In de lobby vroegen we een taxi die ons naar de watervallen kon brengen. Bleek de man natuurlijk ook een gids te zijn. Verrassing! Nou ja in ieder geval hebben we een leuke dag gehad. Rondom die watervallen groeiden specerijen en kruiden. Zoals vanille, nootmukaat, koffie, cacao, kruidnagel, en dat was echt heel leuk. Ik had geen idee hoe sommige dingen groeiden.

Op het pad naar de watervallen staan allemaal kraampjes met leuk spul. Je kan je helemaal gek kopen aan toeristische meuk. Er lopen ook kindjes rond met kettingen die gelijk aan je arm hangen. Als je NEE zegt beginnen ze te huilen en te snikken todat ze een andere toerist tegen komen! Dan zijn ineens alle tranen als sneeuw voor de zon verdwenen! Jong geleerd....

Morgen brengt onze taxichauffeur ons ook naar het vliegveld. Dan gaan we naar Lombok!

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails