Monday, February 18, 2008

Sengigi, Lombok

Het is alweer woensdag 13 febr. Om 12 uur zijn we opgehaald per speedboot en weer naar Lombok terug gebracht. Hier blijven we 2 nachtjes. De laatste nacht is eigenlijk geen nacht want om 3.30 am mogen we weer opstaan om naar het vliegveld te gaan.

Het is wederom een prachtig hotel. Alles is open zoals je verwacht van een tropisch hotel op een tropisch eiland. Er zijn nu ook weinig gasten vanwege het laag seizoen. En wat er wel aan gasten rond loopt zijn Duitsers. In alle soorten en maten!
Vooral veel oude, fatserige, schreeuwerige en constant drinkende Duitsers met gouden armbandjes met foute zegelringen en gouden kettingen. Ken je dat type?

Toen we opgehaald werden door de taxi, stopte hij hier en daar om ons foto's te kunnen laten kamen van het prachtige eiland. Ik vind Lombok erg mooi. Nog niet zo toeristisch.

Langs de weg staan overal van dit soort kraampjes. Ik mocht een foto maken van dit echtpaar maar ze moesten wel geld hebben. Ik heb ze wat rupia's gegeven maar de dame in kwestie probeerde mij zonder tanden te vertellen dat ze meer geld wilde. Ik vind dat de meeste Indonesische mensen wat dat betreft, erg pro-actief bezig zijn!

Toen we weer een bergpas over gingen, zijn we even gestopt voor de foto. Het is haast niet te zien, maar wij konden vanaf deze plek de Gili's zien. Echt, de natuur is prachtig!

Vanuit onze kamer met balkon, hadden we dit prachtige uitzicht op het zwembad. We hebben ons omgekleed en zijn gelijk maar eens gaan genieten van al dat moois. Achter het zwembad ligt de oceaan! Het strand was weer vergeven van de verkopers, dus we zijn lekker op het grondgebied gebleven van het Holiday Inn Resort. Daar mogen ze niet komen.

Hier zaten we te wachten op de auto die ons naar Sengigi zou brengen, toen de speedboat ons had afgezet op dit vage strandje. Chiel was gelijk bezig met integreren. Lekker tussen de locals op een berg puin!

Dit is het strand achter het hotel. Ziet er super mooi uit, maar door de harde wind werden we ietwat gezandstraalt. En het water van de oceaan was heel erg koud! Dat had ik niet verwacht...

De volgende dag hebben we helemaal niets gedaan! Beetje hangen aan het zwembad, fruit-cocktail drinken, en het dorpje Sengigi bekeken. 's Avonds hadden we een Valentijns etentje geboekt in het hotel. Ik was het straal vergeten maar het hotel deed nogal moeite om elke gast te laten meedoen aan dit etentje.

Toen we door het dorpje liepen, begrepen we ineens waarom Jesse vaak weg is. Die stiekumerd heeft gewoon een cafeetje ergens op Lombok!

Je gaat echt terug in de tijd op Lombok. In ieder geval op het stukje waar wij rond liepen. Het is rustig. Niemand heeft haast. En iedereen is super aardig en ze lachen de hele tijd.

In de plaatselijke supermarkt even rond geneusd.

En toen we weer terug kwamen in ons hotel, was er op het bed in bloemen geschreven, Happy Valentine! Daar moesten we echt een foto van hebben!

Het diner was heel leuk! Het was een buffet. En de mensen die gereserveerd hadden, kregen een tafel voor 2 met rozenblaadjes uitgestrooid over de tafel, een cocktail voor 2 gemaakt van een kokosnoot, de zaal was versierd met rozen en er stond zelfs een zangeres!
Ze hadden echt hun best gedaan om alles zo romantisch mogelijk te maken. En het eten was heerlijk!

De volgende morgen om 3.30 am werden we gewekt. Het ontbijt stond al klaar in de lobby in de zogenaamde breakfast-box. Een fenomeen wat we deze vakantie zeker 7 keer hebben mogen aanschouwen. Ik ben nog nooit zo vaak midden in de nacht opgestaan om ergens heen te vliegen als deze vakantie!

Om 6 uur vlogen we vana Lombok naar Jakarta. Daar kwamen we aan om 7.15 am en onze vlucht naar Hong Kong was pas om 2 uur 's middags. Gedver. We zijn naar de Cathay Pacific balie gelopen en gevraagd of we niet een vluchtje eerder konden krijgen. Dat lukte en om 9.15 zaten we in het vliegtuig terug naar huis!

1 comment:

Arlene said...

jammer,de foto's hierboven gaan niet open!