Monday, July 28, 2008

Te heet om iets te doen...

Echt waar. Ik weet het, we blijven Nederlanders natuurlijk die over van alles klagen, maar het is hier de laatste weken niet om uit te houden! Het is superheet en de luchtvochtigheid is superhoog! Als het regent klagen we, en nu het al 2 weken achter elkaar 35 graden is en de zon E.L.K.E dag op je bolletje schijnt, klagen we ook!

Maar vanmorgen zijn we toch maar in de trein gestapt naar Tung Chung. Daar is een mega-winkelcentrum met allerlei outlets. Van Adidas tot Armani. Groot voordeel is dat je vanuit de airconditioned trein zo de airco instapt van het winkelcentrum.
We hebben rond gelopen, broodje gegeten, geshopt en toen weer terug naar huis.

Daar bleek dat die airco's van ons (5 in totaal) het maar gedeeltelijk doen! Dus naar de lobby gelopen en gevraagd of er een mannetje kon komen. Morgenochtend om half 11 komt hij!
Godzijdank. In de woonkamer doet maar 1 van de 2 airco's het en die blaast lauwe lucht. In onze slaapkamer lekt die als een gek. De enige die het goed doet is in het kleine kamertje waar Ben slaapt. En die doet het zo goed dat Ben 's ochtends wakker wordt met ijspegels aan z'n neus!

En als de monteur is geweest, dan gaan we lekker in het zwembad hangen. Helemaal niets doen en als het niet gaat onweren dan willen we tegen de schemering naar de Peak. Prachtig uitzicht over de stad bij avond. Lijkt me erg leuk om te zien. Heb het zelf nog nooit in de avond gezien, dus ik ben benieuwd. Geen romantische dinertjes voor ons op de Peak maar een heuse Whopper van de BurgerKing! Lekker!

Woensdagavond komt Chiel weer thuis uit Shenzhen. Ondanks de vakantieperiode in NL is het superdruk. Maar donderdag moet hij z'n paspoort inleveren bij het reisbureau voor een visum en dat duurt 4 werkdagen.

Want op 8 augustus vertrekken we samen met Linn voor 3 dagen naar Cambodja. Naar SiemRaep. Dan gaan we naar de tempels. AngkorWat.

Daarna gaan we naar Vietnam voor 3 dagen. Naar Saigon oftewel Ho Chi Min City. En als kers op de slagroom hebben we geweldige hotels geboekt!

Ben gaat niet mee. Hij vertrekt op 7 augustus weer naar Singapore. Vindt 'ie leuker...dat begrijp je toch niet?!

2 comments:

Anonymous said...

Wat een heerlijke reis weer in het vooruitzicht en zo snel al. Verheug me nu al weer op de foto's en reisverhalen.

Have FUN.

Liefs en dikke knuffel uit een ook erg warm Holland,

Lody

Anonymous said...

hallo familie Honig!

af en toe lees ik eens hoe het gaat bij jullie in Hong Kong. ik lees dan vol jaloerzie hoe jullie daar van het leven genieten!

geniet van de komst van Linn en Ben.