Tuesday, July 29, 2008

Ze doen het weer!

Opgestaan om half negen. Ik wilde gedoucht hebben voordat de man van de airco zou komen. Half 11 was afgesproken. Dus om half 10 zat ik al kant en klaar te wachten. (Voogd kwaaltje). Lekker schoon maar enorm verhit. Zonder airco is het niet te doen hier in HK.

Om kwart over 11 nog geen monteur gezien, dus ik ben maar even naar beneden gelopen. Terwijl ik daar stond kwam er een lief mannetje met een plastic zakje aanlopen. Ik dacht nog:"'T zal toch niet?" maar ja hoor, dat was de monteur. In het Cantonees verontschuldigde hij zich voor het te laat komen, neem ik aan, liep naar de ladder die al klaar stond, en volgde mij naar boven.

Daar stond het mannetje dan. In een appartement met 3 gweilo's want Linn en Ben waren ondertussen ook wakker geworden. Hij stond iets te mompelen, keek dan vervolgens naar het plafond, mompelde weer iets en pakte zijn mobieltje.
Binnen 2 minuten ging mijn deurbel. Ha...een ander klein mannetje! Maar hij had waarschijnlijk verstand van airco's want binnen no time was mijn eettafel verschoven en stond hij de aico al te slopen!

Het eerste kleine mannetje werd heen en weer gestuurd met de roosters van de airco. Of hij ze mocht schoonspuiten in de badkamer. Tuurlijk. No problem. De roosters waren vies en daarom deden ze het waarschijnlijk niet. Alle airco's werden bekeken en schoon gemaakt. Eind goed al goed. Ze doen het allemaal, ze lekken niet meer maar nu maken ze alleen vreselijk veel lawaai als ze aanstaan! Morgen maar weer even vragen of er een mannetje kan komen die de brom weg haalt uit de airco's....

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails