Thursday, September 18, 2008

Airco

Nou, het mannetje is vanmiddag wezen kijken naar de airco.

Eigenlijk waren er 3 mannetjes om precies te zijn. Ze hebben gekeken, de airco open gemaakt, de airco schoongemaakt, ze liepen weg en kwamen weer terug en vervolgens werd mij verteld dat ze de aircobehuizing die buiten staan onder mijn slaapkamerraam moeten schoonmaken. Maar dat kon dus niet vandaag. Daar moeten ze weer een nieuwe afspraak voor maken.

Ze liepen met z'n 3-en weer richting voordeur toen ik vroeg of de airco nou wel koude lucht blaast. Zegt die gozer; "Yeah mam...sometimes!" Daar schiet ik dus niets mee op. Het is nog bloedje heet op de slaapkamer. Morgen zal ik wel een telefoontje krijgen van het management van de Pinnacle. Ik hoop wel dat ze er snel mee beginnen.

Buiten waar die dingen staan, stikt het ook van de duiven. Onder mijn raam heb ik zo'n beetje elke 3 weken een nestje met 2 nieuwe duiven. Het is een puinhoop onder mijn raam van takjes, oude nestjes en vooral vogelstront! Lekker gevoel dat ze gelijk die hele richel eens gaan schoon spuiten.

Vanmiddag kwamen Chiel en Berry ook weer thuis. Ze hadden een vluchtje eerder kunnen nemen. Gezellig. Chiel had lekker koffie gezet en wilde kijken voor we weer naar Berry's hotel zouden lopen, of er nog urgente email was. Ik liep net naar de badkamer toen ik ineens heel hard "NEE!!!" hoorde. Huh?!

Wat is er Chiel? Koffie over je laptop? Wat denk je? Is hij zijn laptop in Shanghai op het vliegveld vergeten!!! Hij werd rood, het zweet brak hem uit en liep heen en weer met z'n mobieltje. Er werden wat vloeken door de kamer gegooid. Hij kon zijn denkbeeldige haar wel uit z'n hoofd trekken, maar wat gebeurt is, is gebeurt.

Hoezo vergeten? Wat is er dan gebeurt? Volgens Chiel heeft hij zijn laptop uit de tas moeten halen bij de security. Die moet je apart door de scanner laten gaan. Toen heeft hij zijn tas wel gepakt maar heeft nooit meer aan z'n laptop gedacht... Pas hier in HK kwam hij erachter.

Shit. Driedubbel shit.

Hij is achter mijn computer gaan zitten, via internet de telefoonnummers van Pudong Airport in Shanghai opgezocht en is vervolgens gaan bellen. Maar dat is moeilijker dan het lijkt.
  1. De taalbarriere
  2. De juiste telefoonnummers die ook aangesloten zijn
  3. De taalbarriere
  4. Had ik al gezegd "Taalbarriere"?
Na een uur lang gebeld te hebben met Pudong kwam hij bij "lost and found" terecht. Niets gevonden. Toen via Dragonair. Niets gevonden. Toen eindelijk bij "security" in terminal 2, ook niets gevonden. Kortom...de laptop is mooi meegenomen door iemand! Hoogstwaarschijnlijk door iemand van "security" zelf!

Paul heeft ook gebeld maar ook hij kreeg geen zinnig woord uit de chinesen. Morgen gaat zijn secretaresse er eens achteraan, maar ik denk dat Chiel gewoon naar z'n laptop kan fluiten. Geluk bij een ongeluk is dat Chiel vorige week nog een backup heeft gemaakt dus alleen de afgelopen week ontbreekt in zijn files.

Morgenochtend gaat Chiel eerst maar een nieuwe laptop kopen....

3 comments:

Arlene said...

Da's mooi balen Chiel!!Wat een gedoe.Nou gelukkig dat je backup hebt gemaakt.En nu maar weer een hele mooie uitzoeken van de nood een deugd maken toch??

Anonymous said...

Ahh zielige papa. Maarrrrr... nu kan je wel gelijk een mooie roze Hello Kitty laptop kopen. Dan vergeet je em vast niet meer.

simone said...

Ben het met Linn eens een roze hello kitty..... waanzinnig

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails