Saturday, September 13, 2008

Moe

Dat kan je wel stellen...ik ben kapot! Chiel ook hoor, maar die weet het wat meer te verbergen.

Vandaag hebben we stage 4 van het Wilsontrail gelopen. Vorige week zijn we met Bram en Kamilla de berg opgelopen van stage 3. Dat was flink aanpoten en volgens het boekje was het een gemiddelde wandeling (2 sterren qua moeilijkheidsgraad).

Stage 4 was 3 sterren. Duidelijk moeilijker dus. Maar we zijn toch om 7 uur opgestaan, ontbeten, de rugzak ingepakt met veel water, aardbeien, bananen, brood en grapefruitjuice. (Chiel droeg de rugzak trouwens!) Om half negen zaten we in de MTR richting Diamond Hill. Vandaar een taxi gepakt die ons naar het beginpunt heeft gereden.

Dat was even zoeken maar via een piepklein dorpje kwamen we toch aan. Schattig die kleine oude huisjes met vooral veel kleine oude mensjes. We liepen door een bos, met beekjes, watervalletjes en kleine vijvertjes. En het pad was niet veel meer dan keien die tegen elkaar waren aangelegd. Het bleek een pad te zijn wat al honderden jaren bestond! Super!

Vervolgens kwamen we bij een weg uit en 500 meter later stond er een bordje met Wilsontrail en de pijl wees omhoog. Dat had al een teken moeten zijn....
Vanaf dat punt hebben we alleen maar geklommen! Er kwam geen eind aan...en het was warm, heel warm... achteraf bleek dat HongKong de warmste dag van het jaar beleefde! Fijn!

Het was enorm zwaar, maar prachtig. Mijn voeten doen pijn maar ik ben helemaal trots op ons.
Van 9 uur tot half 4 vanmiddag gelopen en geklommen!

Maar achteraf was dit een goede les. Als in het boekje staat "zware wandeling" gelijk geloven en niet denken "het zal wel meevallen". Fout.
En bijkomend voordeel was dat de tepanyaki van gisteren die we met Jos hebben gegeten en gelijk af was gelopen!

Het was heerlijk! Ietsjes duurder dan gepland, en de hoeveelheid knoflook was niet van deze wereld maar ach... het was gezellig en zaaaaaalig!

Een tepanyaki restaurant met alleen maar vrouwelijke koks, een slabbetje voor als je gaat zitten, een klein beetje knoflook, en een super lekkere kreeft!

1 comment:

Anonymous said...

Nou, petje af hoor!
Wat fanatiek zijn jullie zeg!
Ben benieuwd naar de volgende stage.