Saturday, September 20, 2008

Winterjas

Terwijl hier de mussen van het dak vallen, een onweer buitje niet echt verkoeling wil bieden, en de flessen water niet aan te slepen zijn, ben ik lekker gaan shoppen voor een winterjas!

De etalages hangen al een maand vol met winterkleding. En niet in de mate van een t-shirt met lange mouwen, of fleece-vesten met een capuchon, maar echte winterkleding van wol, nepbont, dik flanel, majo's, handschoenen, sjaals, wollen mutsen! Echt een giller, want ik vraag me echt af wanneer je dat soort kleding wil gaan dragen in HK.

Schijnbaar is 1 september de dag dat ineens de t-shirts met korte mouwen uit de etalage's worden gehaald, en dat je met een gerust hart een winterjas, vesten, mutsen en panty's mag dragen. Ik krijg het al benauwd als ik er alleen al aan denk, laat staan dragen! Maar de echte Honky's zitten daar niet mee! Zij gaan helemaal op in het modebeeld wat is voorgeschreven door de glossie magazins en etalage's.

Maar het is ook een voordeel. Wij gaan altijd in de winter terug naar NL met de kerst om lekker een vuurtje te kunnen stoken in de open haard, en mijn winterjas die in Druten hangt is eigenlijk al lang aan vervanging toe. Dus op naar de H&M en een jasje gescoord! Helemaal goed! Een leuke grijze korte flanellen winterjas! Hihi.

En morgenmiddag gaan Chiel en ik voor 2 dagen naar Shanghai toe. William gaat trouwen. Hij werkt samen met Paul op het kantoor in Shanghai. En wij zijn uitgenodigd voor de bruiloft! Leuk. Ik ben wel weer benieuwd hoe deze bruiloft zal gaan.

Van links naar rechts: William de bruidegom, Paul, Nuan, ikke en Jenny de bruid

We hebben nagedacht over een cadeau voor het bruidspaar, maar eigenlijk is alleen geld in een rode envelop het juiste cadeau. Maar hoeveel geld moet je dan geven? Altijd moeilijk. Vooral als je als baas het cadeautje geeft.

Volgens Echo, Chiel's steun en toeverlaat in Shenzhen, moet het 888 rmb zijn. De 8 staat namelijk voor geluk. Maar het moeten wel nieuwe briefjes zijn! Want dat staat weer voor een onberispelijk begin van het huwelijk. Jemig. Nou ik ben benieuwd of dat lukt! Anders strijk ik die dingen wel voor ze in het rode envelopje gaan.

In ieder geval weer leuk om Paul en Nuan te ontmoeten, en Chiel krijgt zijn laptop weer terug!

1 comment:

Arlene said...

Veel plezier op de bruiloft en ik hoop op weer mooie verhalen achteraf!

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails