Monday, September 22, 2008

De bruiloft




Jenny en William

We zijn weer terug in heet en klam Hong Kong. Het was een gezellig weekend en de bruiloft was weer typisch chinees. Je kan je er geen voorstelling van maken als je dat nog nooit hebt meegemaakt, believe me! Ik heb nu toch al wat huwelijken en geboorte's meegemaakt in China en er is er geen 1 dezelfde!

Chiel's vriendje

Op zaterdagavond hebben we Paul en Nuan nog ontmoet. Drankje gedaan en uit geweest in een Caribean disco en een sportscafe a la Dusk till Dawn. Heel leuk! En zondag zijn we met z'n vieren naar de bruiloft gegaan. Het werd gehouden bij een restaurant in hartje Shanghai met een tuin. De ceremonie werd buiten gehouden en later zijn we binnen gaan eten.

De tuin

Jenny en William zagen er prachtig uit. Jenny heeft zich wel 3 keer verkleed in steeds een andere trouwjurk. Een witte westerse, een chinese rode, een chinese paarse en nog een champagne kleurige westerse jurk. En de hele familie stelde het zeer op prijs dat we gekomen waren. En we moesten met iedereen op de foto!

Nuan, ikke en Paul in afwachting van het bruidspaar

Het huwelijk werd aan elkaar gepraat (lees geschreeuw) door een soort van entertainer. Heel bijzonder. En Paul en Chiel werden ook nog naar voren geroepen om een woordje te spreken. Dat was erg lachen want beiden wisten nergens van! En wat ook zo typisch is, is dat ze al foto's van te voren hebben gemaakt, dus als je aankomt staat er een enorme poster met het bruidspaar die hier en daar wat "gephotoshopt" zijn. Iets blanker, iets grotere ronde oogjes.

Het bruidspaar met William's ouders en de prachtige poster!

Het eten was geweldig! Heerlijke gerechten en heel veel! Ik denk dat ze wel zo'n 20 verschillende gerechten hebben geserveerd per tafel. En de nodige Moatai werd geschonken. Een vreselijk alcoholhoudend drankje wat als ik Chiel moet geloven naar spiritus smaakt. En iedereen gaat met elkaar toasten en elke keer een vol glaasje wat in 1 slok naar achteren wordt gegooid. Je begrijpt dat er heel veel vooral dronken mannen rond liepen. Die van mij, had ook teveel gedronken. Hij begon samen met Paul de "Moonwalk" na te doen van Michael Jackson!

Paul aan de maotai met het bruidspaar en op de rechter foto 2 collega's van Ifs. Tom en mr.Dung. Tom is een maotai-slachtoffer. Hij is niet meer wakker geworden en heeft wel een uur geslapen!

Na het eten wilde de ceremonie-entertainer wat leven in de brouwerij hebben. Normaal gesproken ga je na het eten gelijk naar huis. Zoals wij bruiloften vieren in NL, kennen ze echt niet. Maar schijnbaar hadden ze een film gezien met een westerse bruiloft, hihi, dus er moest ook gedanst worden.

Paul en Nuan

Ze hadden 3 liedjes en daarop werden wij Paul, Nuan, Chiel en ik geacht te dansen. Maar de heren dachten, we nemen gewoon een chinees in de arm en dan komen er vanzelf meer chineesjes bij. Ze vonden het prachtig! Om 9 uur 's avonds zijn we naar het hotel terug gegaan. Chiel is op bed gaan liggen en niet meer wakker geworden, hihi, hij was totaal buiten westen.

Vanmorgen was het ook vroeg opstaan voor ons. Om 7 uur moesten we al de taxi in op weg naar het vliegveld. Nou ik moet even kwijt dat ik de hemel dankbaar ben dat ik nu een stukje kan schrijven want onze taxichauffeur was levensgevaarlijk! Hij scheurde van 140 km per uur tot 60 km per uur over de snelweg. Op de 4 baansweg schoot hij van links helemaal naar rechts, ik heb zeker 5 keer mijn leven voorbij zien schieten!!! En als klap op de vuurpijl hebben we hem zeker 5 keer moeten WAKKER MAKEN! Ja je leest het goed! Die eikel was aan het dommelen achter het stuur met 100 km per uur!!!! Ik heb de grond gekust toen we licht geel uit de taxi stapten! Wat een idioot!!

1 comment:

Arlene said...

Weer een avontuur gelukkig met goede afloop!
Wat een poepie zeg dat kleine jochie.
Hij vond Chiel geloof ik erg lief
XXX Arlene

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails