Wednesday, June 09, 2010

Bonus

Het was al een tijdje stil rond mijn vriendin Ida werkzaam bij het management van onze verhuurder. En ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws.

Het goede nieuws maar eerst....IDA IS VERTROKKEN!!! Ik hoef geen telefoongesprekken meer met haar te voeren en daar ben ik reuze blij om! Misschien heeft ze zelf ook door gekregen dat deze baan niet de juiste was voor haar. Ik hoop voor haar en de gehele mensheid dat ze ergens achter in een kantoortje zit waar ze lekker haar ding kan doen en dat ze de telefoon niet meer hoeft aan te raken en nooit meer met klanten hoeft te praten.

Dan nu het slechte nieuws...

Er is een vervanger! Pinky! En zij is het telefonische evenbeeld van haar voorganger Ida. Wat heb ik toch gedaan in mijn leven dat ik dit verdiend heb (zucht)... Zijn jullie er klaar voor?

Tijdens de financiĆ«le crisis (2009) kwam er een brief van onze verhuurder, gericht aan iedere bewoner, waarin stond dat als je als huurder van de Pinnacle iemand zou aanbrengen die een flat zou huren, ze daar zo dankbaar voor zouden zijn dat er een bonus tegenover stond. Geen slechte deal en we stonden er allemaal van te kijken dat Henderson (de verhuurder) zo gul was.

Enfin, nooit meer aan die deal gedacht. Ook niemand aangebracht trouwens. Tot een paar maanden geleden! Mickey kwam langs, zag de flat, nam manlief mee, zag ook de flat, waren enorm te spreken over de Pinnacle en dachten erover om te verhuizen hier heen. Leuk! Gezellig! Lekker aan de koffie bij elkaar en als enige vrouw in het mannenoverschot in onze vriendenkring, was ik enorm blij een nieuwe vrouw te mogen verwelkomen. Wegens allerlei omstandigheden duurde het even voordat ze een flat aangeboden kregen met een geweldig uitzicht!!! (JALOERS!!) Daarna duurde het nog even voordat er  een handtekening werd geplaatst onder het huurcontract, maar een paar weken geleden konden ze dan eindelijk de voordeur opendoen met hun eigen sleutel! Het was een feit. Mickey en Jaap hebben een flat in de Pinnacle!

Op een goede morgen liep ik door de lobby toen ik iemand van Henderson zag zitten. Ik was toch wel nieuwsgierig en vroeg aan de beste man of die bonus regeling nog bestond. Hij keek vreemd op...huh?!...bonus?! Ik vertelde hem het hele verhaal...vrienden van ons zijn hier komen wonen...bonus...brief...en als ik het goed heb onthouden best wel een leuk bedrag, ik dacht rond de 7000 hkd. Geen kattepis, toch? Hij begon hard te lachen. "I don't think so!", lachte hij hard. De doorman die naast hem zat ontnam hem het lachen. "Yes, you are right!", zei hij. "And it is not 7000 but 8000 hkd!"
Oeps. Daar had hij niet op gerekend. "Ask Jacky, he will be here tomorrow", zei hij zuur. (Jacky werkt ook voor Henderson en zit hier standaard in de lobby)

Zo gezegd, zo gedaan. Jacky wist inderdaad af van deze regeling en gaf mij het telefoonnummer van ....(trommelgeroffel)....PINKY! Dus ik bellen... Ze was er niet. Een collega van haar noteerde mijn nummer en ik zou terug gebeld worden. NIET. De volgende dag probeerde ik het opnieuw. Ze nam haar telefoon niet op. TOT 3 KEER TOE!!

In de tussentijd was het nieuws door gedrongen op het kantoor van Henderson. "Iemand vraagt om een bonus!" Ik denk dat alle alarmbellen en toeters afgingen en Pinky liet niets van zich horen. Althans bij mij. Wel ging ze bellen met de secretaresse van Jaap. Toen ik Mickey weer zag vertelde ze dat Pinky had gebeld met nogal vreemd nieuws. Dat zij als huurders mij de bonus uit moesten betalen...maar dat de secretaresse het ook misschien verkeerd had begrepen. WAT?!!! HUH?!! Dat zal toch niet waar zijn?!!

Gisteravond kreeg ik eindelijk Pinky aan de telefoon. Nadat ik zelf het maar weer eens had geprobeerd. Zelf bellen lukt haar waarschijnlijk niet. Nadat ik had gevraagd waarom ze niet had terug gebeld en daar natuurlijk geen antwoord op kreeg, legde ik haar de situatie uit. Dat ik alleen maar had gevraagd of die bonus inderdaad nog van kracht was. Ze kon me er niets over vertellen want ze moest met haar baas overleggen. Ik kon nog net vragen of Henderson die bonus ging betalen of dat ze inderdaad mijn vrienden had gevraagd te betalen. En dat ik daar dus niet mee akkoord zou gaan. "This is embarrassing! These people are my FRIENDS!" Ze wist niet hoe snel ze van mij af moest komen. Solly, solly, have to talk with my manager, was het enige wat ze uit kon brengen. Ze nam (weer) mijn telefoonnummer op en zou terug bellen...je raad het al...NIET dus!

Maar vandaag heeft ze wel weer gebeld met de secretaresse van Jaap! En wat blijkt? Het is echt te gek voor woorden...ga er even goed voor zitten!

Henderson, onze verhuurder, had het bedrag van de bonus op willen nemen in het huurbedrag van de nieuwe bewoners!!!!  Dat zijn ze vergeten te doen bij Mickey en nu proberen ze dus op allerlei mogelijke manieren het geld bij hun los te krijgen zodat ze mij die bonus kunnen uitbetalen!!! Die Henderson zelf via een brief in het leven heeft geroepen! B E L A C H E L I J K!!! Hoe bespottelijk is dat? Zoiets doe je toch niet?? Zo kan ik ook wel beloften doen aan iedereen en vervolgens de huurders zelf het laten ophoesten! Natuurlijk, en terecht, heeft de secretaresse verteld aan Pinky dat het jammer maar helaas is, maar dat Henderson zelf die bonus maar moeten betalen en daar is nou alle commotie om!


Henderson moet zich schamen! Diep schamen! Die real estate jongens hebben geld genoeg en knippen niet eens met de ogen als ze de huur WEER verhogen en die zielige bonus proberen ze de nieuwe huurders ongemerkt in de schoenen te schuiven. Want nu komen we er per ongeluk achter...Na dit verhaal vraag ik me nu ook af hoeveel bonus wij de eerste 2 jaar ongemerkt hebben betaald!

Ben benieuwd of Pinky morgen belt...zal wel niet....

Maar hoe dan ook...
Have a nice day!

2 comments:

Sanne said...

Het is bijna grappig.

Mickey said...

ja, inderdaad Ans, je vraagt je af wat je allemaal betaalt in die huursom want een soecificatie daarvan krijg je ook niet :-)
Maar de eetdate staat, met of zonder die gekke bonus!

X

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails