Tuesday, June 15, 2010

NL-Denemarken

Vanavond was het eindelijk zover. De eerste wedstrijd van Oranje in de WK. Om 5 uur vertrokken we gekleed in oranje naar Grappa's in het Jardin House. Viel me een beetje tegen dat ze het gebouw niet in oranje doeken hadden ingepakt, maar goed, je kan niet alles hebben.

In eerste instantie vonden we het wat aan de vroege kant maar bij aankomst bleek dat we echt niet later hadden moeten komen! Alle tafeltjes waren al bezet en ons favoriete plekje was al ingenomen door een Nederlands gezin compleet met opa, oma en veel kinderen. Dus dan maar het tafeltje ernaast.

Het blijft vreemd om in down town Hong Kong omgeven te zijn door honderden Nederlanders. Ineens versta je alles, ook de beledigingen... zit je met kromme tenen in je schoenen...en weet ik ook weer waarom die Nederlandse feestjes niets voor mij zijn ... maar goed, er werd gevoetbald! En daar kwamen we voor!


Michael en Cynthia waren er en Jaap en Mickey kwamen toch ook even kijken en dat terwijl ze vreselijk moe waren van 3 dagen NL en een verhuizing die gepland staat voor morgen. Ook Sanne, Ilse en Ryanne met echtgenoten kwamen we nog tegen!

Het Wilhelmus werd uit volle borst gezongen en dat blijft toch wel indrukwekkend.
Kreeg er zelfs kippenvel van...


De eerste helft van de wedstrijd vond ik, maar waar heb ik nou verstand van, ronduit saai. Tijdens de rust moest ik echt even naar het toilet maar het was zo druk dat ik i.p.v. dwars door het restaurant, buiten om het gebouw moest lopen. (het was echt te vol!) Terwijl ik dus net naar buiten liep om weer terug te gaan naar ons tafeltje, was het eerste doelpunt gescoord! Jammer. Net gemist. En daarna werd het een echte wedstrijd! Geweldig! Gelukkig heb ik het tweede doelpunt wel gezien! Het belangrijkste is dat we hebben gewonnen!!

Na de wedstrijd zijn we weer terug gegaan per ferry. Er liep nog een oude chinees in een Italiaans voetbalshirt die even kwam vragen hoe Nederland had gespeeld. Grappig. En toen we aankwamen in TST zagen we dat op het TV scherm boven de ingang van Ocean Terminal de voetbalwedstrijden ook werden uitgezonden. Ze hadden zelfs nep gras aangelegd zodat de toeschouwers op de grond konden zitten. Misschien ook een goed idee om daar voetbal te kijken...


Op naar de volgende wedstrijd! A.s. zaterdag tegen Japan. Maar die kijken we lekker thuis! In NL!! De rest van de foto's kan je hier bekijken!

Have a nice day! Ole, ole, ole  

2 comments:

Arlene said...

Geweldige foto's inclusief Bittabal en verdwaalde tifosi!

Mickey said...

ja, was gezellig! En de bittaballen gingen er goed in na de hele dag inpakken :-)

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails