Friday, June 18, 2010

Nog 1 nachtje slapen

Vandaag was het warm en benauwd. Bah. Alles plakt en zodra je de buitendeur open doet valt die klamme hitte over je heen. De eerste seconden hap je echt naar adem. T'is net of er geen zuurstof in de lucht zit.

Ik had ook echt medelijden met de vrouw van Johan die hier voor zaken is. Johan was gelijk vanaf het vliegveld naar kantoor gekomen en Petra was eerst nog op bed gaan liggen. Toen ik haar ophaalde voor de lunch was ze nog lichtelijk brak van de reis en de klamme hitte is nou niet echt lekker als je de wereld nog een beetje als een doedelzak ziet.

We hebben lekker gegeten bij Spasso. Chiel ging weer aan het werk en ik ben met Johan en Petra een taxi ingestapt naar de Ladiesmarket in Mongkok. En we zijn bijzonder goed geslaagd! Met tassen vol stapten we 2 uur later weer de taxi in terug naar het hotel. Drankje genomen en later die avond hebben Chiel en ik ze weer opgehaald om te gaan eten bij Hutong. Altijd leuk.

Eerst een champie bij Aqua om te kijken naar de lightshow en toen met glas in de hand afgedaald naar Hutong waar ons tafeltje net klaar stond. Een menukaart hebben we niet eens bekeken. We zijn gelijk voor het Michelin Star Tasting Menu gegaan. (Hutong heeft 1 Michelin Ster!) Ik had er goede berichten over gehoord van Jesse die vorige week 'toevallig' in Hutong terecht was gekomen met een 'vage' kennis. Het eten was zalig, de atmosfeer geweldig, het gezelschap heel gezellig en het uitzicht adembenemend. Wat wil een mens nog meer?

Ik haal Petra morgenochtend weer op om naar Fa Yuen Streetmarket te gaan, daarna gaan we weer lunchen met z'n allen en dan moet ik echt de koffer inpakken en thuis de zooi opruimen. Dat rennen laat ik even schieten. Heb ik geen tijd voor maar zondag ga ik zeker weten even een rondje lopen op de dijk!

Morgenavond om 11 uur stijgen we op. Richting Amsterdam. Oh yeah!! We hebben er zin in. Het oranje shirt ligt boven in de koffer dus bij aankomst kan ik gelijk mezelf 'transformeren' in een sinaasappeltje voor de wedstrijd NL-Japan!

Have a nice day!

4 comments:

Arlene said...

Een heel goede reis en we bellen in elk geval!

Ryanne Becking said...

Heel veel plezier! Geniet van de kinderen, je huis, en natuurlijk het Nederlands ELftal. Tot snel als we weer allemaal in HK zijn!

Mickey said...

hahahahahaha, de Jesse toch met zn vage kennis....deze kennis wordt wel verwend. Als hij eens met een minder vage kennis wil eten wil ik ook wel mee naar Hutong?!
Heerlijk he, dat Michelin-menu, die vis met dat knapperige'gedoe' erboven op...yum.

Lekker vanavond naar NL. Lekker bij de kinderen, lekker frisse lucht, harinkje, patatje, voetbal...GENIETEN!!!
ben tjuis vanmiddag, gezellig bakkie doen. Hangt af of ik mn koffie al gevonden heb of je 't zelf mee moet nemen, hihi, of dat ik je van een bakkie kan voorzien inmiddels. 't Masjientje staat :-).

Sanne said...

OH HARING!!!

Heel veel plezier in NL! En hopelijk tot 1/8. Goeie reis - ik zal meeduimen voor een upgrade ;-)