Saturday, June 26, 2010

Een zaterdag in het Land van Maas en Waal

 Zaterdagmorgen 6 uur. Chiel loopt al buiten om zijn 10 km te rennen. Ik draai me nog even om maar kan de slaap niet meer vatten. Voel me zelfs een beetje schuldig. Ook maar opstaan dan. Ren kleren aan, ipod op en de dijk op. In de verte zie ik een bekend kaal koppie opdoemen. He Chiel!

We lopen samen verder om mijn laatste dag van week 5 van mijn renschema af te maken. Ik loop al 34 minuten! Volgens Chiel's horloge is dat 4.1 km! Schouderklopje voor mezelf!! Wel gaaf hoor, dat uitzicht vanaf de dijk en de stilte om je heen in de vroege morgen...

Nadat ik me gedoucht heb en een bak verse koffie heb gedronken loop ik het dorp in. In de nieuwe supermarkt, de Jumbo, kijk ik mijn ogen uit. Heel vers bruin brood met zaden, echte appeltaart, slavinken, hmmm...je zou alles wel willen meenemen naar HK. Kaas en koffie is ingeslagen en liggen geduldig te wachten totdat ze in de koffer verdwijnen.


Een bezoekje aan de Turkse winkel is ook altijd leuk! De eigenaar herkent me. Of ik niet die mevrouw was die een lam met kerst had besteld bij hem. Yes, that's me. Het winkeltje puilt uit van de vers gebakken turkse broden en verse koriander. Wat ruikt dat toch lekker. Ik ga zo nog even kijken bij de Action en de Blokker. Gewoon omdat het leuk is en niet druk want volgens mij ligt de halve bevolking van Druten bij de Groene Heuvels te bakken, hihi.

Bedacht me vanmorgen hoe raar het eigenlijk is...de hele bevolking van Druten past 2 maal in de IFC toren in Hong Kong. Daar werken 30.000 man!


Have a nice day!

1 comment:

Arlene said...

Hoi zusje en zwager geniet nog maar lekker van het thuis zijn gecombineerd met dit mooie weer!
Ga je trouwens deze zomer nog kids op visite krijgen in HK of blijft het stil deze zomer?
Nou een gode vlucht naar je huis overzee en een dikke kus!
Arlene

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails