Monday, August 30, 2010

Multi tasking...een eitje!

Om 12 uur afgesproken bij Chiel op kantoor. Eerst kennis gemaakt met Berthil. Een jonge 'tukker' met het enthousiasme van een jonge hond. Net aangekomen uit NL, opgepikt van het vliegveld, hier aan de slag voor een visum om vervolgens morgen door te vliegen naar Shanghai. Praatje gemaakt, kopje koffie gedronken, de eerste jetlag verschijnselen weggelachen en ik werd gelijk op de hoogte gebracht van zijn vakantieplannen en hoe goed FC Twenthe het doet in de eredivisie...

Om half 1 belde Paul. Hij stond bij de Starferry met zijn vrouw Rina. Ze zijn hier bijna 2 weken geleden aangekomen met hun gezin om zich hier te vestigen voor het bedrijf waar Chiel al jaren spullen aan levert. Paul hebben we 6 jaar geleden ontmoet toen wij zelfs nog in Shenzhen woonden! Leuk om hem en zijn vrouw nu te ontmoeten en te horen of het ze bevalt in Tai Po.

We zijn aan de dimsum gegaan, informatie en telefoonnummers uitgewisseld en afgesproken dat we elkaar gauw weer gaan ontmoeten in Tai Po. Ik wil die door-zon-woning met 5 slaapkamers in een gewone straat wel eens zien! Chiel ging weer verder aan het werk en ik heb Paul en Rina begeleid naar de MTR en uitgezwaaid. Bijkomend voordeel was dat ik verder ondergronds naar huis kon lopen want het is weer BLOED VERZIEKEND HEET hier!!! (die typhoon is i.p.v. richting HK verder naar het oosten getrokken)

Thuis aan gekomen eerst op de bank gekropen en me laten opdrogen door de airco. Koffie ingeschonken en gebeld met Ryanne. Ze wilde graag mijn 1 persoonsbed lenen. Volgende maand heeft ze namelijk het huis vol met gasten en te weinig slaapplekken. Afspraak gemaakt voor a.s. maandag. De volgende vraag van haar kant "hoe moet ik naar jou toe rijden?" was voor mij totaal nieuw! Ze is de eerste die met haar eigen auto op bezoek komt! Grappig!

Nadat ik had opgehangen werd ik opnieuw gebeld. Chiel. In plaats van alleen met Berthil eten, gingen we met het hele kantoor een hapje eten! Gezellig! Yuan verlaat volgende week het bedrijf om bij Disney aan de slag te gaan, 2 nieuwe medewerksters, Carry en Peony, zijn deze week begonnen dus het idee was geboren om een afscheids/welkomst etentje te houden. En wel over een half uur!



Geen probleem. Schoon t-shirt aan, de deodorant rijkelijk rond gespoten, spullen in mijn tas gemikt en op weg naar de Eyebar. Menu uitgezocht, voor Sam de vegetarische gerechten uitgezocht en aan tafel gewacht totdat iedereen er was. Sam en Berthil stonden nog steeds bij het visumbureau te wachten op het paspoort dus die haast was achteraf bij lange na niet nodig geweest. Ook nog theoretische zwemlessen gegeven aan Echo die haar hoofd niet boven water kan houden in het zwembad...of ik ook kan multi-tasken!

Heerlijk gegeten, gelachen en gepraat. Afscheid genomen rond half 10 van Yuan en de rest uitgezwaaid. Met Berthil onder de arm over de Avenue of Stars. Beetje slenteren, beetje praten. Biertje gedronken op TST east, naar de pin automaat voor Berthil, afscheid genomen en uitgezwaaid...

En nu zijn we thuis...moe maar voldaan! En het was gezellig! Alleen het rennen is er niet van gekomen...dat doe ik morgen wel als de was in de machine zit, de lasagne klaar staat en de Park'nShop de boodschappen heeft gebracht....


Have a nice day!

2 comments:

Mickey said...

:-)

simone said...

Welk rennen is er niet van gekomen, lief??? Ohhh je bedoelt het puur recreatief rennen en dan ook echte kilometers makern?? Dát rennen, voor de rest heb je d'r toch een aardig tempo in!!! :)

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails