Saturday, August 28, 2010

Rayonhoofden in beraad!

En dat terwijl de haven van Hong Kong maar niet wil dicht vriezen!

Van het kantoor Shanghai, Shenzhen en Hong Kong waren de 'rayonhoofden' samen gevlokt. Overdag vergaderen en 's avonds een happie eten waar ik ook bij mocht zijn. Het was leuk om ze allemaal weer te zien en bij te kletsen.

Dick
Dick van kantoor Shenzhen heeft vorige week een pracht van een zoon gekregen. Supertrots liep hij met een hele i-phone vol met foto's rond. Ik was vlug de Adidas winkel ingelopen voordat ik ze zou ontmoeten en heb schetige adidas sportschoentjes plus t-shirtje gekocht voor de nog steeds naamloze baby. Daar zijn die Chinezen toch wat anders in dan de Europeanen. Het jongetje heeft nog steeds geen naam en wordt tot nu toe 'baby' genoemd!

Waarschijnlijk gaat de baby Dickson heten... son of Dick...Dickson!
En omdat hij net papa is geworden is hij wel meegegaan een drankje doen maar vertrok net voor het eten. Heel begrijpelijk natuurlijk.

Sam en ik
Omdat Sam van kantoor HK een vegetariƫr is mocht hij het restaurant uitzoeken. We kwamen uit bij 'Gaylord' een Indiaas restaurant. Heerlijk gegeten maar van die live muziek in het restaurant kreeg ik het een beetje op mijn heupen. We hadden helaas ook de 'beste' plaats gekregen om hiervan te kunnen genieten...strak voor de Indiase band! Er was geen ontkomen aan...


Charles van de fabriek in Shenzhen genoot volop. Hij vond het allemaal prachtig. Ik heb trouwens nog nooit een Chinees zo goed engels horen praten! Helaas verlaat Charles volgende maand het bedrijf om ergens anders aan de slag te gaan. Jammer.

Paul en Charles
En Paul van kantoor Shanghai genoot van alle prachtige Lambo's die hij voorbij zag rijden. Schijnbaar rijdt heel Shanghai rond in Ferrari's maar Lambo's zijn zeldzaam. Toen we na het eten nog wat gingen drinken bij TST-east keek hij helemaal zijn ogen uit. Op 1 parkeerplaats stonden 2 Rolls Royces achter elkaar, een Bentley, 2 Porches en een Lamborghini Diablo geparkeerd. En de ene na de andere prachtige auto kwam voorbij flitsen. Hoezo economische crisis...



Vandaag gaan de heren weer terug naar huis en de volgende keer is de vergadering in Shanghai! Eens kijken of de haven daar wil dicht vriezen...Maar hoe dan ook, ik kijk er naar uit want daar ben ik al een tijdje niet geweest!

Have a nice day!
Enhanced by Zemanta

1 comment:

Arlene said...

Nou wees maar blij dat het daar niet wil dicht vriezen!!Hier in Holland is het op dit moment ook geen pretje,regenbuien,niet normaal meer half Nederland heeft last van wateroverlast.
Fijn dat je je weer goed voelt!
Enne kan me voorstellen dat je je verheugd op je reisje,machtig mooi straks al die nieuwe indrukken!
XXX je zus

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails