Friday, August 20, 2010

Vreemd...

Ken je dat? Dagdromen? Of diep nadenken over alledaagse dingen totdat je weer bij het begin uitkomt? Of je verbazen over bizarre verschijnselen die hier schijnbaar heel gewoon zijn!

Vanavond bijvoorbeeld zaten wij met een klant te eten bij Heaven on Earth op Knutsfort Terrace. Het was gezellig, lekker ontspannen en de man in kwestie was een grote fan van Aziatisch eten. Dat is op zich al geweldig want dat gebeurt niet zo vaak. De serveerster begon te lachen toen ik het eten bestelde. "You always order the same, lah. Next time I order for you okay?" Ze pakte de menu kaart met daarop een set-diner. Kant en klaar en je hoeft nergens over na te denken. Geweldig. En toen viel mijn oog op het dessert... Hoe doe je dat? Deep fried fresh milk?! Wat moet ik me daarbij voorstellen?!


Na het eten gingen we voor een wandelingetje over de boulevard. Dat hoort erbij. Je bent niet in HK geweest als je de skyline niet gezien hebt. Maar omdat het zoooo benauwd was, de luchtvochtigheid is slecht 97% ( 3 procent meer en dan condenseert de warme lucht gewoon op tafel!) doken we het winkelcentrum in om daar dwars door heen te lopen en bij de Starferry weer uit te komen. We moesten echt even airco happen... Zie ik ineens deze etalage!!!

 

Wat?! Winterjassen?! Sneeuw?! Het is potverdorie 35 graden, de mussen vallen zelfs 's nachts van het dak, zonder airco is het niet te doen, en dan ski kleding?!! Wanneer draag je dat dan?! Hiermee kan je op de Noordpool zelfs warm blijven!!


Maar alsof dat nog niet genoeg was, liepen we langs deze schoenenwinkel. Bontlaarzen?!? Hoezo?!? Ik sop al uit mijn slippers! Wat voor geuren komen er in vredesnaam los als je die laarzen uitdoet?!?


Maar goed, we liepen lekker door en kwamen bij de boulevard terecht. Onze klant maakte foto na foto en vond het allemaal prachtig. Na de skyline, het standbeeld voor Bruce Lee en de handafdrukken in het cement van Jackie Chan, was het tijd voor een ijskoud biertje. Zitten we goed en wel, zit ik naar een bananenboot te kijken! Met kool! 

Ik heb in ieder geval weer genoeg om over na te denken, hihi...





Have a nice day!

4 comments:

Sanne said...

Ik mis HK :-) :-) :-)!!!

Mickey said...

haha, ja, en heb je die taartjes van bloemen bij wooloomooloo voor gezien?!

miss honeybee said...

Ja die zijn dus nu vervangen voor bananenboten en lime-taarten!

Fiona Teeuw said...

Als ik het recept zo lees lijkt me het dessert toch wel lekker.

http://www.foodbuzz.com/recipes/666820-deep-fried-milk

En ik begreep dat in Moskou de bontjassen zelfs tijdens de hittegolf als warme broodjes verkocht worden. Stel dat ze uitverkocht raken!

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails