Tuesday, March 20, 2012

Dag 4: Stofzuigen, wassen en schrobben

Het kan natuurlijk niet elke dag feest zijn. Vandaag waren de huishoudelijke taken aan de beurt. Ik heb geen Therasita meer, dus ik moet zelf aan de bak en daar tijd voor vrijmaken.

Simone nam de het stofzuigen op zich en ik besloot om beide balkons te schrobben. Dit vergt misschien wat uitleg. Omdat wij een afvoerput voor het gehele gebouw hebben op beide balkons, zijn wij verplicht deze vrij te houden van rotzooi zodat de afvoer niet verstopt raakt. De afwatering van het gehele gebouw komt vroeger of later door ons afvoerputje!

Geen punt maar lekker is anders. Omdat het afvoerputje onder een deksel zit in onze bijkeuken, wil je echt wel de boel bijhouden. Anders loopt de hele bijkeuken onder water bij slecht weer. Maar alles ging goed. Het balkon achter is weer schoon en het afvoerputje is schoon. En voor op het terras is alles weer spik en span. Ik vond alleen vandaag een tennisbal op het balkon. Nu wacht ik ook nog op het hondje die achter de tennisbal aanging...En tussen door draaiden we wat wasjes.

We hebben met Chiel lekker sushi gegeten tussen de middag. Altijd gezellig om Chiel overdag te zien. Hij zag wat pips. Hij heeft al weken kiespijn ten gevolge van een afgebroken kies. En vanmiddag om 4 uur had hij een afspraak bij de tandarts. Hij mag dan wel stoer lijken maar hij vind daar dus niets aan. De babbel was wat minder vlot.

Na de lunch ging Chiel weer naar het werk en gingen Simone en ik boodschappen doen voor het avondeten. We hadden besloten om thuis te eten. Ik had verwacht dat Chiel met een wortelkanaal behandeling thuis zou komen dus soep leek me uiterst gepast. Ja Jos, soep!

Na de Citysuper liepen we de boekwinkel in om bij de kookboeken te kijken en toen begon mijn rug weer op te spelen. We zijn per taxi naar huis gegaan en ik heb vanmiddag het grootste gedeelte van de tijd op de bank doorgebracht. Het lukte zelfs niet om naar Mickey te gaan voor koffie met eigen gebakken taart. Het leek me beter om even rustig aan te doen. We gaan tenslotte a.s. zondag naar Bangkok voor 4 dagen en dan kan ik echt geen rugpijn gebruiken.

Om 5 uur kwam Chiel thuis. Er was nog niets gedaan maar er was gekeken wat er mankeerde en er zijn gelijk nieuwe afspraken gemaakt. Hij krijgt inderdaad een zenuwbehandeling in 1 kies. En de andere kies die op instorten staat, daar moet een implantaat in. Hij kreeg van beide behandelingen een offerte mee en de afspraken van ieder 1,5 uur! Boffen! De soep was dus wel lekker maar nog niet nodig geweest.

Vanavond hebben we nog wel even rustig over de Nightmarket gelopen. Blijft leuk. En we hebben hele leuke aankopen gedaan! Daarna nog een drankje bij de Thai op het plein en nu zitten we op de bank. Aan een glaasje wijn en een blokje kaas. Jazeker.

Morgen gaan we de meubelboulevard op. De verticale dan wel te verstaan. In Ap Lei Chau. 1 Oud fabriekspand met 28 verdiepingen. We beginnen boven aan en lopen dan verdieping voor verdieping naar beneden. Ik wil even een offerte van een kast die we hebben gezien en die je naar eigen inzicht kan laten maken. Simone wil graag zien wat hier in HK nou te koop is en Mickey heeft gewoon zin om gezellig mee te gaan!

Ik heb er weer zin in!


2 comments:

Arlene said...

Hoop dat jullie veel plezier hebben in de meubeltower!
Michiel sterkte met de tandartstoestand brrrr

anja said...

waar zijn nou de foto's dat jullie aan het schoonmaken zijn dat mis ik nu wel .groetjes anja

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails