Thursday, March 22, 2012

Dag 6: Markt

Het is alweer donderdag. Aan de ene kant lijkt het of Simone hier al weken is, aan de andere kant vliegt de tijd voorbij en is ze nog niet eens 1 week hier! Grappig.


Vanmorgen was het tijd om de markt maar eens op te gaan. We wilden naar de bloemenmarkt. Ik wilde eigenlijk bloempotten kopen maar achteraf is daar niets van gekomen. Maar niet getreurd.

Met Mickey gingen we per metro naar Mongkok. De eerste markt, de Fa Yuen Street market, was lekker rustig. We konden rustig neuzen en de tijd voor nemen. Het stond in het teken van tasjes, tasjes en nog eens tasjes!


Dan de straat over en naar de Bloemenmarkt. Heerlijke luchtjes stegen op. Niets lekkerder dan de geur van verse bloemen. En het zonnetje scheen voorzichtig, ook al fijn. Het leek wel lente! Ik heb nog 3 potjes met Spaanse margrietjes gescoord. Alleen de bloempotten waar ik voor ging heb ik niet gekocht. Helemaal vergeten!

Opnieuw de straat over maar nu richting het dimsum restaurant. En op weg daar heen, liepen we langs verschillende rommel winkeltjes dus die hebben we ook maar uit gecheckt! We hebben heerlijk dimsum gegeten en even de tijd genomen om een beetje uit te rusten. Ik had van de week enorme rugpijn en dat is gelukkig een stuk minder nu. Toch maar even rustig aan doen. Aanstaande zondag gaan we voor 4 dagen naar Bangkok en dan kan ik echt geen rugpijn gebruiken!


Na het eten zijn we nog de Ladies markt over gegaan. Behalve het bekijken van theesetjes werden ook alle rugby spelers van Zimbabwe goed bekeken door Simone en Mickey! De Rugby Sevens begint morgen! Nou was daar ook niet om heen te gaan, moet ik zeggen. Smal strookje wandelpad tussen de kramen aan beide kanten en een roedeltje brede mooie mannen die daar tussen door bewoog...We hebben vandaag en gisteren al heel wat van deze mannen voorbij zien komen in de stad.

Aan het eind van de markt hebben we de taxi naar huis gepakt. Vlug nog wat boodschappen gedaan voor het avond eten en toen naar huis. Ik snakte naar een kop koffie en een bank!


Vanavond hebben we lekker thuis gegeten. Chiel kwam pas rond 8 uur thuis van het werk. Vandaag zat hij in China en als hij dan thuis komt is het zooo lekker om helemaal niets te doen. Dus kippetje en frietjes (van zoete aardappel) stonden op tafel toen hij binnen liep.

Morgen doen we rustig aan. Even een dagje niets. Ook lekker.

1 comment:

anja said...

hallo allemaal ik was zo nieuwsgierig dat ik nu weer achter mijn computer zit het is hier 19.45 dus jullie liggen als het goed is heerlijk te slapen. he simone ik ben de 10kilo gepasseerd weliswaar maar met 1 0ns maar dus als je iets leuks ziet je weet mijn smaak glitter en glamur .veel plezier weer morgen ook als het een rustdag is bij jullie er gebeurt altijd iets leuks doei doei ..xidi5

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails