Friday, April 24, 2009

Theresita

Ik heb m'n eigen Filipijnse zonnetje in huis gevonden! Elke donderdagmiddag komt Theresita bij mij schoonmaken!

Theresita werkt namelijk bij Kamilla thuis en op kantoor. Ze had aan haar gevraagd of ze bij mij wilde schoonmaken omdat ik met m'n rug zat. Theresita helemaal blij want ze zocht al een tijdje naar nog een schoonmaakadres, dus het kwam helemaal goed uit. Ze is weduwe met een zoontje van 10, komt van de Filipijnen en ze heeft een lach van oor tot oor.

Ze is echt niet groter dan 1.40 meter, super lief, en ze gaat heel grondig te werk. De weken hiervoor was ik al blij verrast door het grondige schoonmaakwerk wat ze verrichte, maar deze week heeft ze zichzelf overtroffen.

Ze loopt konstant met de ladder onder haar arm door m'n huisje. Als ze de was wil ophangen in de badkamer kan ze namelijk niet bij het waslijntje, hihi. De keukenkastjes beneden schoonmaken gaat prima, maar die boven het aanrecht moeten met de ladder. En met nieuwe lakens op het bed doen zie je haar helemaal niet eens terug! Ze kruipt vanwege haar lengte in het dekbed hoes om het dekbed erin te doen!

Gisteren kwam ik terug van de fysio. Ik deed de deur open en ik moest zowat een zonnebril op vanwege de glimmende houtenvloer. Ze had door het hele appartement de vloer in de polish gezet! Ik helemaal happy en ik bleef maar roepen "so beautiful!" maar volgens Theresita was het nog lang niet wat het moest zijn. Volgende week doet ze nog een laagje polish! Toen ik vroeg hoe ze dat deed (want ik heb er nooit aan gedacht dat je een vloer in de polish kon zetten) zei ze: Just by hand "mam", on my knees! Wat?!

Ik vroeg aan haar of ik geen ding moest kopen wat het makkelijker voor haar zou maken. Theresita keek mij aan en moest hard lachen: Noooo "mam"! Not good! Only need a cloth and polish! You're funny!

Ook de koffiebekers zien er weer uit als nieuw. Ze heeft alles opnieuw afgewassen en ik kan nergens meer een aanslag van thee of koffie ontdekken!

Je begrijpt, ik kon m'n geluk niet op! Nog nooit heeft dit huisje er zo prachtig bijgestaan als nu! Maar ik werd helemaal lyrisch toen ik naar het toilet ging. Heeft ze zo'n puntje gevouwen op de rol toiletpapier!! I love Theresita!!

4 comments:

Arlene said...

Net als in een hotel,chic hoor,nu nog een chocolaadje op je kussen!
Gaat het beter met je?
Ik hoop het,liefs je zus

Anonymous said...

Jeetje ANs..
Kan ik haar niet een keertje lenen. Die glimmende vloer heb ik al heel lang niet meer gehad. Stofvrij misschien,maar daar houdt het mee op...

Groetjes...

Martijn en Linn said...

Hoi Ansje! Dat wc-rolletje maakt het écht helemaal af! We nemen aan dat je Theresita ook na je blessure nog even houdt...

Groetjes uit Mexico!

Linn en Martijn

Wytske said...

Fijn he, dat driehoekje! Onze schoonmaakster doet het ook en ik vind het altijd zo jammer dat je er maar 1x van kan genieten. Heb wel eens bedacht om het zelf ook te doen, maar das toch niet hetzelfde. :-)))

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails