Thursday, May 20, 2010

Haute Cuisine de Shanghai

De dimsum dinsdag is verruild voor de dimsum donderdag.


Vandaag was het dus dimsumdonderdag en samen met Mickey gaan we dan alle dimsumtentjes uit proberen. Deze keer kwamen we uit in Peking 1. Op de 10de verdieping is Xiao Nan Guo Premier gevestigd. Ik dacht gewoon "daar zit een chineestentje", maar achteraf bleek dat dus Haute Cuisine de Shanghai te zijn.


Prachtig restaurant, super uitzicht en een hele mooie stijlvolle inrichting. Mijn eerste gedachte was "dat gaat duiten kosten" maar toen de rekening kwam viel het heel erg mee! 300 HK dollartjes voor een tafel vol eten!


En de dimsum was zaaaalig! Prachtige kunstwerkjes en allemaal andere smaakjes. Een lust voor het oog!

                                                                      
Ook de thee met het jasmijnbloemetje zag er prachtig uit. In droge vorm is het een groen balletje. En als je die in kokend water gooit, ontvouwt zich een bloemetje met theeblaadjes. Erg lekker en heel mooi om te zien. Bijkomend voordeel is dat die theeblaadjes niet rondzwemmen maar allemaal aan elkaar vastzitten zodat je niet steeds die blaadjes uit je mond hoeft te pulleken.


De grootste verrassing was toch wel het dimsumdessert. Wij dachten dat er drie dimsummetjes op een schoteltje zou komen, maar i.p.v. daarvan kregen we 3 schoteltjes met ieder 5 dimsummetjes erop!

Zoete dimsum met pindavulling, zoete dimsum gemaakt van plakdeeg met rode bonen, zoete dimsum met chocola en vruchtjes en pistache nootjes.

Ik vind het een aanrader. Echt de moeite waard en ik ga zeker nog eens terug!

3 comments:

simone said...

Yammie, yammie, ik begrijp dat jullie je weer helemaal hebben opgeofferd voor deze prachtige foto's!!!

Arlene said...

Heb ook echt met jullie te doen hoor,jullie moeten dat allemaal maar weer testen,heel moedig van jullie!

Fiona Teeuw said...

Het water loopt me in de mond bij het zien van deze foto's.
Ik ben het met je eens, het oog wil ook wat maar het gaat toch vooral om de smaak.

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails