Friday, July 24, 2009

Een verrassing en een ommuurde tuin



Heeft werkelijk niets met elkaar te maken! Luistert...

Gisteravond nadat Lody, Chiel en ik ons werkelijk uit de naad hadden gegeten bij ons favo Vietnamese Restaurantje, er echt geen hap meer bij kon, en de broeksriem een gaatje losser moest, zijn we een drankje gaan doen in TST -east. Niet bij die tenten waar ze allemaal een live-band hebben, allemaal open facade's hebben en waar je niet normaal met elkaar kan praten vanwege het lawaai, maar bij een tentje die wat verder weg staat en waar normaal gesproken geen mens zit. Daar zijn we gaan zitten!

Het was heerlijk weer. Nog steeds 30 graden, een zacht zee briesje en de gekoelde witte wijn smaakte geweldig. De eerste fles was dus ook gauw leeg, maar omdat we zo lekker zaten zijn we nog maar eventjes door gegaan. Ik had Jos al een berichtje gestuurd en hij was er daarna met 5 minuutjes ook. Voor het eerst deze vakantie lagen we niet om 10 uur al uitgeteld in de pyama op de bank!

Enfin we zijn gaan slapen en om 3.45 ging de telefoon. Chiel nam op. Hij verwachtte eigenlijk Francois aan de telefoon omdat Francois alleen met de bus van Shenzhen naar HK zou gaan. Min of meer verwachtte Chiel een paniektelefoontje van hem omdat hij de weg was kwijt geraakt of zo. Maar nee. Het was Remy! Nadat bleek dat er geen reden voor paniek was, er geen ledematen waren kwijtgeraakt, het huis in Druten niet was afgebrand enz enz...vertelde Remy dat hij en Rachida toch een ticket hebben geboekt naar HK!!!

Wat gaaf! Wat een verrassing! Ik had er geen rekening meer mee gehouden omdat hij een paar weken geleden nog vertelde dat deze trip er niet in zou zitten. Maar om 3.50 vanmorgen zat ik klaar wakker met een grote glimlach op m'n gezicht recht op in bed! Al mijn kuikentjes straks in HK. Yeahhhh!!!! Ik ben maar opgestaan en heb een kopje thee gezet...

Hij en Rachida hebben een hotel in Yau Ma Tei dus lekker dicht bij en ze komen 4 augustus aan en vertrekken net als Linn en Ben op de 18de augustus.

Vanmorgen toen Lody ook wakker was, haar natuurlijk het grote nieuws verteld. Ons idee was om naar Cheung Chau Island te gaan. We wilden naar het strand gaan. Maar omdat we met regen wakker werden zijn de plannen omgegooid. Het werd een tripje naar het Kowloon Walled City Park in Kowloon City.

Ik was er al eens geweest maar Lody nog niet. Taxi gepakt en we hebben genoten van dit prachtige park wat ooit eens een stadsdeel was waar de politie niet naar binnen durfde vanwege de Chinese triades.


Toen HK werd terug gegeven aan China is dit gehele gebied met de grond gelijk gemaakt. Alleen wat funderingen zijn nog toch te zien.

Een interactief museum laat zien en horen hoe dit gebied eruit zag. Heel leuk om te zien en zeker een bezoekje waard. Het is er stil en rustig en je wordt niet overlopen door toeristen. Lody en ik waren de enige twee toeristen en verder zat er nog een handje vol locals te genieten van de rust en de heerlijke bloemengeuren.

Lody onder de wensboom...

Daarna hebben we nog wat gegeten in Langhamplace. Toen de taxi weer in en daarna een duik genomen in het zwembad. Wat een leven...(zucht)

2 comments:

Ryanne Becking said...

Wat heerlijk dat je ze allemaal binnenkort hier hebt! Ik ga zeker genieten van Nederland, al is het natuurlijk heel dubbel omdat Arjen niet mee gaat. Gelukkig heb ik Ruby (laat het hem niet horen, hij vind het NIET leuk dat ik haar 5 weken mee neem) dus dat scheelt voor mij een boel.

Dit park klinkt trouwens leuk, als ik weer bezoek heb zal ik er eens heen gaan.

Liefs Ryanne

Arlene said...

Ah moeder Ans straks weer even al je kuikend onder je vleugels,heerlijk he?
Wat ziet dat Park er prachtig uit!
Nog veel plezier samen
Arlene

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails