Wednesday, July 22, 2009

Total Eclipse of the sun



Een bijzondere dag vandaag. Volgens sommigen het einde van de wereld, voor anderen een zonsverduistering. Wel eentje die eens in de 500 jaar voorkomt omdat de lengte van de verduistering zo'n 6 minuten duurt. Hier in Hong Kong werd het eventjes een beetje duister maar in China, op de breedte waar de maan overheen kwam, werd het echt pikkedonker! Best spooky!


Lody en ik zijn gaan kijken of we er iets van mee konden krijgen maar zonder speciale bril tegen het zonlicht inkijken is geen pretje. Af en toe als je de ogen toekneep, kon je wel zien dat er iets voor de zon stond. Ik heb geprobeerd om er foto's van te maken, maar helaas. Het filmpje en een geleende foto van de krant is alles wat ik heb.

Na de zonsverduistering was het tijd voor power-walken op de boulevard. Flink de pas er in en lopen naar de muur. Ondanks dat Lody een goede conditie heeft waren de temperatuur en de hoge luchtvochtigheid net iets te veel. We hebben het uitgelopen maar zo nu en dan even bijkomen en uitrusten.

Vanmiddag zijn we naar de flowermarket geweest. Beetje rondkijken en gelijk maar even de Fa Yuen street market op. We waren er toch! En vanavond komt eindelijk Chiel thuis. Ik heb hem anderhalve week niet gezien en Lody heeft Chiel nog helemaal niet gezien! En dat terwijl ze hier nu toch een week is. Bij terug komst van de markt had ze even een "momentje voor zichzelf"!

Vanavond lekker eten met Chiel en morgen denk ik dat het een hangdagje wordt aan het zwembad. We moeten tenslotte ook aan de kleur werken, hihi.

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails