Thursday, November 19, 2009

Grijs.

Ik was het vandaag zat. Ik keek in de spiegel en zag over de gehele uitgroei grijze haren!! Ik was onbewust '...heb eerbied voor jouw grijze haren..." aan het neuriën toen ik mezelf in de spiegel zag. Genoeg. Ik kon echt niet meer wachten totdat ik in NL ben want het zag er echt niet uit. Ik heb het nog wel uitgesteld tot vanmiddag omdat Therasita toch kwam en dan ben ik liever weg dan dat ik op de bank zit te kijken wat zij aan het schoonmaken is.



Dus naar Il Colpo. Dat is wel lekker hier, dat je zonder afspraak gewoon een salon kan inlopen. Ik had ook geen zin om naar North Point af te reizen waar de Nederlandse kapper zit. Gewoon snel en dichtbij. Met de jas en sjaal om (koud!) kwam ik binnen lopen. Een heel arsenaal van personeel stond me al op te wachten en nadat ik had verteld wat ik wilde, zochten ze mijn naam op in het systeem. Ik was er al eerder geweest.



"Oh, I see Mike is your consultant. It's his day off, I will call him. He will be here in 10 minutes!", zei de dame achter de balie. Nee!! Laat hem maar lekker thuis blijven. Het is zijn vrije dag! Ik neem wel een andere kapper, hoor. "No it's no problem", zei de dame.

D'as nou toch ook wat. Ik wil naar de kapper, die gozer in het systeem is blijkbaar mijn consultant en nou moet hij op zijn vrije dag hier heen komen omdat ik hier nu sta! Laat hem lekker languit liggen op de bank.

Maar nee hoor. Terwijl ik met de haren in de verf zat, liep Mike binnen. Voor de verf heb ik namelijk een andere consultant, hihi. Johnny. Hij kwam gelijk naar mij toe. "So nice to see you again Joanna! Long time no see." Ik heb me nog verontschuldigd dat ze hem hebben opgeroepen maar hij wilde nergens van weten. "It's no problem, really. I live around the corner." Nou ja dan kan ik er ook niets aan doen.

Ze hebben mijn haar geverfd, een behandeling gegeven omdat het zooo droog was, een dekentje omgeslagen omdat ik het koud had, capuchino ingeschonken. Verder kreeg ik een hoofdmassage van een half uur en Mike kwam dan mijn haar föhnen. Een knipbeurt sloeg ik deze keer over. Ik wil mijn haar in een staartje kunnen dragen straks in Cambodja.

Eerlijk is eerlijk, het ziet er weer gelikt uit. T'is wel een rib uit je lijf maar de kleur is prachtig en het haar superzacht. En de coupe is super. Volgens Therasita zie ik er veel jonger uit, hihi. (moet ze ook zeggen want ze had haar geld nog niet gekregen...)

1 comment:

Mickey said...

Dat klinkt toch een heel stuk beter dan dat doe-het-zelf-tubetje dat ik in het badkamerkastje heb staan (geimporteerd uit Nederland, dat dan weer wel).
Je bent weer inspirational! Morgen haar verven. Maar ik weet nog niet of ik dat tubetje pak..:-) )

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails