Wednesday, July 21, 2010

"Hoor, de wind waait..."

SCMP.com - Signal No 3 hoisted as Chanthu nears: "SCMP.com - Signal No 3 hoisted as Chanthu nears"

Nou het weer is omgeslagen. Zaten we gisteren nog te puffen en met zweetdruppels op het voorhoofd te zoeken naar airco's en schaduw, zo lopen we vandaag onder de paraplu's en van afdak naar afdak om maar droog aan te komen.


(De paarse vlek is de typhoon Chanthu, links ligt het eiland Hainan en bij de inkeeping ligt Hong Kong. Met dank aan de NASA!)

De typhoon Chanthu is in kracht toegenomen en komt langzamerhand richting de Chinese kust. We zijn dan ook van T1 naar T3 opgewaardeerd. Hij gaat niet meer recht op Hong Kong af. Gelukkig. Maar weer richting Hainan. Die zielepieten daar hebben net een typhoon op bezoek gehad!

Dus waar ga je heen als het stormt? Precies!

Vandaag ben ik dus naar de nieuwe IKEA in Megabox gegaan. Therasita zou komen en het viel met bakken uit de hemel, dus dat leek me wel een goed idee. Prachtige Ikea trouwens. Lijkt heel erg op onze Ikea's in NL, ik bedoel met zo'n enorm warenhuis erbij zodat je ineens zelf je spullen moet pakken! Daar had ik even niet op gerekend. Ik zocht een klein boekenkastje om Chiel's werkspullen in op te bergen. Het woog maar 21 kilo maar als je net boven je macht 21 kilo uit een rek moet trekken, dan word je daar niet blij van. Gelukkig kwam een Ikea jongen helpen ("Do you want me to bring to the taxi or you want deliver service?") en zondagavond komen ze het kastje brengen.

Maar goed. Eigenlijk had ik ook door de nieuwe Jusco willen lopen die echt mega-groot is, maar je weet hoe dat gaat bij de Ikea. Je komt altijd met meer thuis dan dat de bedoeling was. Dus gelijk maar de taxi in. Ondertussen was het lunch-tijd want de Megabox liep vol met witte boorden. Het stormde enorm. De regen viel als een groot grijs gordijn neer. Ik zat gelukkig lekker droog in een taxi.



Op een gegeven moment zie ik 3 mannen lopen. Allemaal met een paraplu. Ze liepen al zowat tegen de gevel van het gebouw aan om de regen en de wind te ontlopen. Ineens kwam er een rukwind. Ik zie de parapluutjes eerst omklappen naar links, toen naar rechts en toen braken ze af!! De mannen keken ernaar, haalden hun schouders op en gooiden die paraplu's gelijk weg. Ze waren helemaal doorweekt in 10 seconden! Ze moesten er zelf ook wel om lachen.

Maar toen gingen we de snelweg op. Water fonteinen links en rechts van de taxi. Hele stukken stonden onder water en de bomen lagen zowat horizontaal van de wind! En de wolken kwamen in een sneltreinvaart voorbij. Wauw. Best een heftig "stormpje". 

Maar wat een lekker temperatuurtje!!! 26 Graden! Ongekend!


Have a nice day!

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails