Friday, July 09, 2010

Rules of engagements

Mobile phone and the Japanese 2Image by Cocoarmani via Flickr
Ik zat net naar Oprah te kijken (te warm buiten) en het onderwerp ging over gedragsregels m.b.t. mobiele telefoons. En dat was best interessant.

Dat je niet moet bellen of sms-en in de auto weet iedereen. En als je dan toch belt dan maar handsfree. Maar texten is helemaal uitgesloten! Er zijn mensen, waar ik er zelfs een paar van ken, die de auto gebruiken als telefooncel of vergaderruimte. Zodra ze de auto instappen, krijgen ze een onweerstaanbaar verlangen om te bellen. Maakt niet uit voor wat, als er maar gebeld kan worden. Ze hebben het idee dat je
dan ongestoord kan bellen. Dat er ook verkeer op de weg rijdt
is ondergeschikt. Maar het is levensgevaarlijk!

Hier in HK hebben we godzijdank geen eigen auto dus dat probleem kennen we niet. Maar die taxichauffeurs rijden dan wel met bluetooth apparaatjes of handsfree kabeltjes door de stad! En de meesten hebben tenminste een stuk of 3 mobiele telefoons aan het dashboard hangen. Alsof dat niet gevaarlijk is! Gewoon verbieden dat bellen in een rijdende auto!

En dan hebben we nog het volgende fenomeen. Het onafgebroken sms-en in gezelschap. Hallo! Ik ben hier! Mij hoef je niet te sms-en want ik heb namelijk de moeite genomen om in levende lijfe aanwezig te zijn!! Tuurlijk, het werk gaat voor, tuurlijk, je wacht op een antwoord van een klant, tuurlijk, je moet altijd bereikbaar zijn, tuurlijk,  iedereen is heel druk. Ik begrijp het helemaal maar ik zit hier wel voor spek en bonen!!

Ligt dat nou aan mij? Ben ik nou zo'n hopeloos ouderwets persoon die het op prijs stelt dat iemand mij aankijkt in een gesprek met TWEE ogen en niet met 1 oog omdat dat andere oog langzaam afdwaalt naar dat mobieltje? Gelukkig bracht Oprah verlichting. Er schijnen meer mensen moeite mee te hebben. Pfff...gelukkig maar... ik begin te klinken als m'n moeder...

Have a nice day!
Enhanced by Zemanta

1 comment:

Lody said...

Ja zus ik kan soms ook behoorlijk geirriteerd raken als mensen om je heen blijven sms-en of bellen. Zit je lekker te eten, of te praten hup altijd gaat er wel een signaaltje, en met boodschappen "waar gaat het helemaal over????" Maar hoe deden we dat vroeger, onbereikbaar zijn??????

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails