Monday, December 06, 2010

Dag 5, Cambodja, Phnom Penh

Een beetje leeg gevoel...de wedstrijd is voorbij en ineens zitten we i.p.v. met 5 man maar met z'n tweetjes in een hotel!

Maar wat voor een hotel! Super gaaf, kleinschalig boetiek hotelletje. Het Villa Langka Hotel. Echt een aanrader! Als iemand ooit van plan is om naar Phnom Penh te gaan moet je hier heen gaan! Trendy, strak, modern, schoon, mooie ommuurde intieme tuin met ligstoelen en open restaurant en een mooi zwembad! Wij kregen een kamer zonder balkon (ach, we bleven maar 1 nacht) maar de kamers met balkonnetjes zien er helemaal geweldig uit. Die kussens lagen zalig! Iets minder was dat de badkamer en dus ook het toilet, open in de ruimte stond. Call me old fashioned , maar ik heb wel trek in privacy als ik naar het toilet moet!

Het Villa Langka Hotel staat ergens in een wijkje waar de universiteit van Phnom Penh staat en tussen verschillende ambassades en het UNESCO kantoor. Ik dacht eerst dat we in een gribus buurt terecht waren gekomen maar toen we vanmorgen nog vlug een rondje liepen voordat we de bus weer in moesten om naar het vliegveld te gaan, bleek het tegendeel waar te zijn.

Toen we 's avonds eindelijk die bus uit mochten na 6 uur rijden over hobbel wegen, hebben we koffers op de kamer gezet en we zijn gelijk gaan zitten in het restaurantje op een lounge bank. Ik had het helemaal gehad. En ik had spierpijn! Jesse had het al gezegd...nou tot in mijn wenkbrauwen voelde ik het branden!

Een glaasje koele witte wijn, een zalige eendenborst, franse frietjes en spinazie a la creme gingen er goed in! Om het helemaal af te maken hebben we nog maar een bord met 'gefrituurde chocolade' besteld. ERRUG lekker! We vonden dat we het wel verdiend hadden.

Minder was dat er 3 Engelse 'backpackers' (Pim, je hebt gelijk!) ruzie zaten te maken met elkaar op 2 meter afstand van onze zalige lounge bank. Hij wilde geld lenen van haar, vriendin was boos, andere vriendin bemoeide zich er ook mee, vriend weer boos, enz enz. Het personeel kwam zich zelfs bij ons verontschuldigen voor die 3 ruziemakers!

We hebben er nog maar een wijntje opgenomen en om 9 uur lagen we gestrekt op bed. KAPOT! Ik heb zalig geslapen en vroeg in de morgen waren we allebei weer klaar wakker. Niet door 2 verschillende muziekjes maar door honger en monniken gezang. Toen we de gordijnen aan de kant schoven bleek dat we precies tegenover een tempel sliepen!

Met een sereen gevoel werden we dus wakker en even later stond ik op het balkon van onze verdieping de buitenlucht op te snuiven. Chiel moest naar het toilet! Daarna hebben we gewisseld van plek want toen moest ik naar het toilet!

Het ontbijt was heerlijk! Verse (echte!) croissantjes, eitjes, verse jus, fruitsalades en koffie. Nogmaals, we hadden het verdiend!

Daarna hebben we nog een rondje gelopen en toen stond het busje al weer klaar om ons naar het vliegveld te brengen.

En nu zijn we thuis. Terug naar de realiteit. Alle foto's en filmpjes moeten nog verwerkt worden maar binnen afzienbare tijd staan ze op Picasa. Van alle filmpjes wordt nog 1 film gemaakt en die laat ik natuurlijk zien zodra het klaar is. En een nieuwe telefoon is besteld!

Have a nice day!
Enhanced by Zemanta

1 comment:

Mickey said...

wat schrijf je toch heerlijk, zit helemaal mee te genieten van je verhalen! EN WAT EEN PRESTATIE!!!