Thursday, December 16, 2010

Fun Taiwan! deel 1

Ik ben er weer! Gisteravond zijn we thuis gekomen na vertraging vanwege het slechte weer. In Taiwan regende het en hier in HK waaide het te hard. En toen we aankwamen was het gewoon koud! 8 Graden in HK! Ben blij dat we morgenavond vertrekken naar een besneeuwd NL. We hebben daar lekker een kachel!



Maar goed. Taiwan. Ik had geen idee wat ik me moest voorstellen. Maar het was een aangename verrassing! Het is georganiseerd, schoon, niet zo vol bevolkt als HK en vriendelijk! Heel vriendelijk! Mensen zijn aardig, willen je met alles helpen, zetten je niet af, maken geen detours als je in de taxi zit en het landschap is prachtig! Ik wil daar nog wel een keertje heen maar dan als vakantie samen met Chiel. Hij was natuurlijk daar om te werken en ik heb hem meer niet dan wel gezien. Maar dat wist ik voor dat we vertrokken. Dus...

Op maandagmorgen rond 12 uur kwamen we aan met Sam (projectmanager kantoor HK) in het Far Eastern Shangri La Hotel in Taipei. Prachtig hotel! Heel vervelend als je klanten alleen maar in het Hyatt of Shangri La willen liggen...waar ze ook zijn... Ik heb er van genoten! We kregen een kamer op 20 hoog met uitzicht op de 101. Het enorme gebouw wat met kop en schouders overal boven uit steekt. Alleen onze kamer was nog niet klaar. Of we dat erg vonden. Misschien wilden we wel eerst lunchen in de lobby. Op de kosten van het Shangri La! Maar natuurlijk wilden we dat! Ook kreeg ik nog een envelop vol met cadeaubonnen voor het winkelcentrum aangrenzend aan het hotel. Omdat het zo 'inconveniënt' was... Ik zeg, goed idee!


Heerlijk gegeten, mijn ogen uitgekeken en rond 2 uur liepen we naar de kamer. Super kamer met een bed van 3 meter breed! Chiel kon er rondjes in draaien zonder problemen!

Uitzicht vanaf hotelkamer
Sam en Chiel gingen aan het werk en ik ging lekker buiten op het terras zitten. Ik heb gelijk maar even een foldertje opgehaald bij de conciërge om te zien of ik met wat tourtjes op pad kon. En het weer was zalig! Zonnig en warm en dat blijft toch een rare gewaarwording als je dan onder een giga kerstboom zit!
Die middag ben ik even in de buurt gebleven. Het winkelcentrum rond gelopen en verder genoten van het mooie weer.

Links zitten de mannen te werken!

Later, tegen de avond, vroeg ik aan de conciërge, of ze misschien een leuk vegetarisch restaurant wist. Het restaurant in mijn geleende Taiwan boek bleek na bellen niet meer te bestaan. Ze gaf ons een papiertje en vertelde dat haar vader vegetariër was en dat ze daar zelf veel kwam. Voor Sam (onze Hindu) hoefde het eigenlijk niet. Voor hem was een vegetarische pizza ook goed, maar ik zei, niets ervan. We gaan dat hotel even uit!

 


En wat pakte dat goed uit! Een plekje waarvan aan de buitenkant niet te zien was dat het überhaupt een restaurant was, bleek een giga buffet te hebben alleen maar met vegetarisch eten! Sam genoot! Eindelijk goed vegetarisch eten! En wij als niet vegetariër, waren diep onder de indruk. Het was zalig! De eigenaresse kwam later naar ons tafeltje toe. Heel vriendelijk. Ze was benieuwd hoe wij hier terecht waren gekomen. Alles staat in het Chinees/Taiwanees en wij als 'blanken' waren een nieuw gezicht voor haar. We moesten gelijk kennis maken met haar 2 dochters! Na uitgezwaaid te zijn door de hele familie gingen we op stap naar de Nightmarket!


 

Een kleine nightmarket. Dicht bij het hotel in de buurt want de klant zou om 9 uur aankomen in het hotel. Ik heb dus geen enge gefrituurde beesten gezien maar wel mijn hart kunnen ophalen aan stinky tofu! Heel gezellig marktje en de mensen waren niet van die pushers die je perse wat willen verkopen. Alles was heel relaxed! Sam heeft een giga Elmo kunnen scoren voor zijn zoontje. Klant belde op dat hij was aangekomen en wij gingen terug naar het hotel.


Ik heb even bij de breefing gezeten maar dat was enorm slaapverwekkend en ik zag Chiel ontploffen. Dus tijd voor een duik in het bad! Met tv! Dag 1 zat erop!


Have a nice day!

1 comment:

Mickey said...

IK.WIL.OOK.

Klinkt GOEHOED!!!!

:-)

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails